نماینده ولی فقیه در زنجان با تاکید بر خدمت به مردم گفت: آبادانی ومحرومیت زدایی از ویژگی های برجسته گروه های جهادی در زنجان است.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۳۵
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛به مناسبت سالروز دیدار تاریخی ۴۲ نفر از گروه های جهادی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ جمعی از مسئولین گروه های جهادی شهرستان زنجان (محلات و دانشجویی) با آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان دیدار و گفتگو کردند.

آبادانی ومحرومیت زدایی از ویژگی های برجسته گروه های جهادی در زنجان است

 

آیت الله علی خاتمی در این مراسم با اشاره به سالروز بزرگداشت شيخ شهاب الدین سهروردی، اظهار داشت :این روز در فرهنگ عمومی به روز زنجان ثبت شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات حوزه محرومیت زدایی در زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای محرومین در استان ساخته شده است، خاطرنشان کرد :همچنین در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان،هزار و 535 خانه محروم بازسازی و مقاوم سازی شده است.

 

امام جمعه شهرستان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای محرومیت زدایی، تصریح کرد : طبق فرموده ایشان خدمت به مرد را باید عطیه الهی دانست و شان انقلاب اسلامی خدمت به مردم است.

 

وي در ادامه با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای طرح های جهادی حائز اهمیت است، عنوان کرد :مشارکت مردم با گروه های جهادی موجب افزایش اعتماد و همکاری میان آن ها شده وسبب تسریع وبهبود عملکرد می شود.

 

این مسئول با اشاره به آموزش و ترویج صحیح کشاورزی به دامداران در بحث کاشت،داشت وبرداشت، بیان کرد :آموزش و ترویج آن از اصول اولیه در زمینه کشاورزی است و حفظ خاک و آبخیزداری در بحث کشاورزی اهمیت ویژه ای دارد.

 

وی با بیان اینکه با وضعیت موجود و مسئله کم آبی امروزه مسئله مهم کاشت محصولات کشاورزی کم آب است، عنوان کرد : به اصطلاح کشت محصولاتی که مزیت نسبی داشته و استراتژیک و مقرون به صرفه هستند می‌توان کاشت و حتی صادر هم کرد.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تعداد گروه های جهادی بانوان در سطح استان کم بوده و عملکرد قابل قبولی ندارند، اذعان کرد :بسیج سازندگی می بایست تعداد گروه های جهادی بانوان را افزایش داده و در زمینه های مختلف اعم از خیاطی، آشپزی و تولید خانگی به بانوان روستایی و محروم آموزش دهد که در این زمینه مسئله مهارت آموزی و اشتغالزايي بانوان اهمیت ویژه ای دارد.

 

امام جمعه شهرستان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد :ایجاد تعاونی های کوچک و حمایت از تولید خانگی و حمایت از بانوان و ایجاد بازار فروش محصولات آن ها یکی از مسئولیت های گروه های جهادی می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان ضمن قدردانی از گروه های جهادی و بسیج سازندگی استان، خاطرنشان کرد : همه مسئولین و جهادگران موظف به آبادانی و آبادسازی مناطق محروم و حمایت از آن ها هستند.

 

ارسال نظرات