خبرهای داغ:
همزمان با عید سعید غدیر برگزار شد

ویژه برنامه جشن غدیر به همت پایگاه مقاومت اسراء

به مناسبت عیدالله اکبر غدیر خم، "جشن ولایت" توسط پایگاه بسیج اسراء با حضور بسیجیان و عموم مردم در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۶۹
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
ویژه برنامه جشن غدیر به همت پایگاه مقاومت اسراء
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به همت پایگاه اسراء حوزه مقاومت بسیج کوثر ناحیه ویژه شهرستان قم، به مناسبت عیدغدیر ویژه برنامه"جشن ولایت" با حضور بسیجیان و عموم مردم محله، ولی عصر (عج) نیروگاه در مسجد امام رضا (علیه السلام) برگزار گردید.

حجت الاسلام شیدائیان امام جماعت مسجد امام رضا (ع) در این مراسم با اشاره به واقعه بزرگ غدیر ابراز داشت: پیامبر (ص) در ۱۸ ذی الحجه سال دهم هجری قمری که به همراه هزاران نفر از مردم که از مراسم حجی که حجه الوداع نام داشت بر می‌گشتند به منطقه‌ای به نام غدیر خم رسیدند. قبل از این که مردم شهر‌های مختلف از هم جدا شوند آیه‌ای از جانب خداوند متعال بر رسول خدا (ص) نازل شد: "علی را به عنوان، ولی و وصی خود به مردم معرفی کن" پس از این که آیه بر پیامبر نازل شد پیامبر دستور توقف کاروان را داد تا آن‌هایی که پیش رفته بودند به عقب برگردند و در محل غدیر خم قرار گیرند و کسانی که عقب مانده اند به محل خم ملحق شوند.

حجت الاسلام شیدائیان افزود: محل غدیر خم طوری تنظیم شده بود که از همه لحاظ مناسب بود. هم از لحاظ بلندی در حجاز اُشتران را که گذاشته بودند به همه مشرف بودند و مردم همه رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) را می‌دیدند و هم از لحاظ صوت و سایر امکانات مناسب انتخاب شده بود.

وی اظهار داشت: پیامبر (ص) بعد از نماز ظهر و ایراد خطبه و سخنرانی فرمودند:‌ای مردم آیا من، ولی و سرپرست شما هستم و از شما به ولایت سزاوارترم؟ مردم جواب دادند: آری،‌ای رسول خدا. پس پیامبر (ص) دست حضرت علی (ع) را بالا گرفت و فرمود::‌ای مردم هر کس من مولا و سرپرست او هستم از این پس علی مولا و سرپرست اوست؛ و سپس فرمود: خدایا دوست بدار هر کس علی را دوست بدارد و دشمن بدار هر کس علی را دشمن بدارد. پس از آن مسلمانان آمدند و با امیرالمومنین (ع) بیعت کردند.

گفتنی است قرائت خطبه غدیر، مولودی خوانی و توزیع ۲۰۰۰ پرس غذای گرم بین میهمانان این برنامه و نیازمندان منطقه شیخ آباد نیروگاه، از دیگر بخش‌های این برنامه بود که با رعایت اصول بهداشتی صورت گرفت.

انتهای پیام/ف. یوسفی
ارسال نظرات