خبرهای داغ:
‍ مدیر کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین خبر داد؛
رجبعلی گفت: در جشنواره غذای سالم که با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار شد، ۲۰ خانواده با پخت غذاهای سنتی و بومی محلی در این جشنواره شرکت کردند.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۲۵
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

وحید رجبعلی مدیر کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین، از برگزاری جشنواره غذای سالم در روستای آکوجان الموت غربی خبر داد و گفت: در این جشنواره غذای سالم که با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار شده بود، ۲۰ خانواده با پخت غذاهای سنتی و بومی محلی در این جشنواره شرکت کردند.

وی در ادامه افزود: این جشنواره با رویکرد استفاده از مواد اولیه سالم از جمله روغن سالم، نمک طبیعی، مواد ارگانیک و غیره و همچنین احیای غذاهای سنتی محلی در روستای آکوجان برگزار شد که در پایان این جشنواره به سه خانواده برتر جوایزی اهداء شد.

مدیر کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین در ادامه بیان کرد: کارگروه سلامت در روستاها با برگزاری آموزش های سلامت تلاش می‌کند تا با احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی، از بیماری های روحی و جسمی پیشگیری نماید و یکی از مهمترین دستاوردهای آموزش های سلامت، تربیت ۱۵۰ سفیر محلی به عنوان سفیران سلامت در روستاها می باشد که هر یک از آنها در روستای خود به مساله آموزش به دیگران می پردازند.

رجبعلی در پایان گفت: احیای تنورهای نان و پخت نان محلی، شناسایی و تقویت درمانگران محلی، تغییر سبک زندگی مردم به سبک زندگی ایرانی اسلامی، شناسایی و استفاده از گیاهان دارویی روستاها، کاشت درختان مثمر و غیره از جمله برنامه هایی است که در کارگروه سلامت در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انجام در حال پیگیری است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها