خبرهای داغ:
مسئول دهستان چوقور طارم سفلی خبر داد؛

آغاز برداشت عسل از روستای زرند طارم سفلی

خدابنده لو از برداشت محصول عسل از روستای زرند طارم خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۳۲
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، روستای زرند از دهستان چوقور بخش طارم سفلی استان قزوین یکی از روستاهایی است که با حمایت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در رسته زنبورداری برای بیش از ۱۰ خانواده اشتغال زایی و سبب مهاجرت معکوس جوانان در این روستا شده است.

جعفر خدابنده لو مسئول دهستان چوقور طارم سفلی در این خصوص بیان کرد:
قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای اشتغال زایی با توجه به پیشینه روستا اقدام می کند، روستای زرند طارم از قدیم الایام زنبورداری می کردند ولی به علت مهاجرت جوانان به شهر این شغل آبا و اجدانی در روستا کم رنگ شده بود.

خدابنده لو در ادامه افزود: پس از حضور قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه، به احیا و ترویج این رسته اشتغالی برای روستای زرند پرداختیم که با برگزاری کلاس های آموزشي و تشکیل گروه های چند نفره با حضور یک راهبر محلی توانستیم ۱۰ جوان را خانواده به روستا برگردانیم و در این رسته شغلی، مشغول به کار کنیم.

خدابنده لو در پایان گفت: بازاریابی، فروش عسل، تهیه شکر به قیمت دولتی و برگزاری دوره های آموزشی مختلف و اهدای مدرک فنی و حرفه ای از جمله خدماتی است که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین در طی سال به زنبورداران دهستان چوقور انجام می دهد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها