خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آن پیامی که از مراسم القا می شود، رسالت الله است و نباید سلیقه‌ای و سیاسی باشد، دارای ملاک و از جهت فرهنگی غنی باشد.
کد خبر: ۹۳۶۲۲۱۰
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با رئیس و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسب ۱۲ مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامیداشت روز مباهله و سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: در سال‌های قبل از انقلاب با همه سختی‌ها مردم با اشاره‌ای دور هم جمع می‌شدند و بر ارزش‌های اسلامی پا فشاری می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجموعه‌ای است که در مناسبت‌های رسمی یا مناسبت‌هایی که اقتضا کند مردم را در جریان قرار می‌دهند و برنامه ریزی می‌کنند و پشتوانه حضور مردم در انواع و اقسام حرکت‌های انقلابی اسلامی است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه بدلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور در خیابان‌ها جهت مراسم ۲۲ بهمن نبود، گفت: با وجود اینکه در لحظه آخر تصمیم بر حضور با خودرو گرفته شد، اما این حرکت بسیار با شکوه بود.

وی در ادامه گفت: هرسال در هر مراسمی برنامه‌ها باید با یک روان شناختی و جامعه شناختی نسبی و شرایط روز، همراه با ابتکار و مقتضیات بروز باشد، تنوع و هنر داشته باشد، پاسخ حضور مردم این است که از نظر روانی اشباع شوند، خیلی حالت تکرار نداشته باشد، حال از شعار و مراسمات دیگر مطابق با زمینه و زمانه، مراسم و برنامه جدید داشت و در پایان هر مراسمی نقاط ضعف و قوت نوشته و یادآوری شود.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در مراسمات مختلف هر شعر، سخنران و برنامه‌ای باید دارای پیام باشد، و این پیام با هنر به مردم انتقال داده شود، و از نوآوری‌هایی که در برخی شعار‌ها که در قالبی القا می‌شود که مردم متوجه آن نمی‌شوند پرهیز شود، در نوآوری‌ها باید دغدغه مردم بیان شود.
 
آیت الله عبادی در ادامه افزود: وقتی گفته می‌شود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این تبلیغات چیست؟ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالت‌های الهی می‌کردند و (تنها) از او می‌ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند».

وی ادامه داد: تبلیغات اسلامی یک رسالت است که باید به نفع مردم حداکثر استفاده شود و از این جمعیت عظیمی که یک سرمایه بزرگ است در پایان باید به قلب مردم آن چیزی القا شود که رسالت الله است و سلیقه‌ای و سیاسی نباشد، دارای ملاک و از جهت فرهنگی غنی باشد که از کوچک و بزرگ بهره بیش از وقت برده باشد، در غیر این صورت مراسمات زیان وار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: باید در برنامه‌های مختلف طوری برنامه‌ریزی شود که دقیقاً رسالت خدا بیان شود، در حالی که اگر یک مقایسه کوچک بین تبلیغات انقلاب اسلامی و تبلیغات دشمنان انجام دهید، تفاوت بین آن را به شدت مشاهده می‌کنید، تبلیغات اسلامی یعنی خواسته‌های مردم، عدالت و پیام اسلام، سیاست دینی، مسائل اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی اسلامی که مردم پذیرای آن هستند، را بیان کنید، اما با وجود مکتب غنی، در تبلیغات بسیار کم می‌آوریم، در حالی که دشمن در سیستم باطل خود، با وجود همه ظلم‌هایی که انجام می‌دهد تبلیغاتی بسیار قوی دارد.
 
آیت الله عبادی در ادامه گفت: به طور مثال یک مقایسه کوچک بین اهدافی که هالیود دنبال می‌کند دروغ، کذب و مکر را استفاده کرده و باور باطل برای مخاطب درست می‌کند، در مقابل سینمای ایران که خودشان هم نمی‌دانند چی میخواهند، یا در هماهنگی گوشه‌هایی خیلی اندکی که در گزارش‌های خبرگزاری‌های بیگانه نشان می‌دهد، بحث یک کشور نیست، مجموعه‌ای از کشور‌ها زوم می‌کنند روی یک موضوعی که ممکن است از نظر ما کوچک باشد، اما همه‌ی رسانه‌ها به صورت هماهنگ یک حرف را می‌زنند، در حالی که در کشور ما اینگونه نیست، دشمن جز ظلم و بی عدالتی چیزی ندارد، اما همان را ببیند چقدر خوب القا می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن از آن طرف کره زمین فرزندان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما من امروز در خانه خودم نمی‌توانم فرزندم را تحت تأثیر قرار دهم، ناکارآمدی یعنی همین، لذا کار‌های تبلیغاتی نباید حالت تکراری داشته باشد و در عین حال از نوآوری کاذب نیز پرهیز شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در همین خبر‌های اخیر دیدم که در خارج با سیستم نظرسنجی خودشان به این نتیجه رسیده بودند در ایران ۹۵ درصد مردم ته قلبشان با انقلاب اسلامی است، با وجود مشکلاتی که وجود دارد، اما مردم با مایه ایمانی که دارند همراه انقلاب‌اند، اما خواص مشکل دارند، مردم اگر صداقت‌ها را بیشتر ببینند بیش از این در صحنه‌های مختلف حضور دارند، لذا باید در راستای تبلیغات اسلامی کیفیت را بالا برد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها