خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس و شورای اسلامی؛
دکتر محمدبیگی گفت: طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، به‌ هیچ‌ عنوان به دنبال فیلترینگ نبوده بلکه به دنبال ایجاد فضای امن برای کسب‌ و کارهای اینترنتی و پیشگیری از هر گونه خسارت و زیان برای آنهاست.
کد خبر: ۹۳۶۲۲۸۴
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان رسانه استان ضمن ارایه گزارش از اقدامات انجام شده طی مدت زمان فعالیت خود بعنوان منتخب مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعنوان نماینده مردم تمام تلاشم در راستای مطالبه گری به حق بوده و من نیز همانند شما رسانه ها چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردمی هستم که به من اعتماد کردند و در این مسیر بی شک با کمک رسانه ها موفقیت ها بیشتر خواهد شد.

دغدغه های بانوی بهارستانی استان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان گفت: در حوزه حمایت از جوانان و خانواده فعالیت های ویژه ای در مجلس انجام شد. با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری، چهار محور کلی ازدواج و تشکیل خانواده، بقای خانواده،
فرزندآوری و محیط امن خانه مورد توجه ویژه قرار گرفت. با توجه به میزان جمعیت جوان کشور، نیاز است تا دغدغه این قشر برای ازدواج و مباحث مربوط به آن برطرف شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در ادامه اظهار کرد: در حوزه حمایت از فرزندآوری، تسهیلات ویژه مسکن، مصوبات ویژه واگذاری زمین به خانواده های سه فرزند و بیشتر، افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه، همچنین در زمینه حمایت از ازدواج جوانان، تسهیلات مسکن برای ازدواج جوانان برای اولین بار ارائه تسهیلات هفتاد و صد میلیون به صورت کم بهره و بلندمدت، گوشه هایی از تلاش خادمان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

دکتر محمدبیگی در ادامه با اشاره به اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان عنوان کرد: بیست درصد افزایش حقوق دستیاران جوان که بار نود درصدی درمان برعهده این قشر بود، ارائه تسهیلات بانکی بلندمدت و غیره از اقدامات این کمیسیون این می باشد.

نماینده مردم استان در ادامه با اشاره به حوزه مقابله با کرونا، حمایت از واکسن داخلی با توجه به جلسات هفتگی در این زمینه، اختصاص ارز و اعتبار با دعوت از بانک مرکزی، جهت دهی اعتبار واکسن به دو قسمت شامل خرید خارجی و حمایت داخلی که یازده شرکت در تولید واکسن فعال هستند و ۶ شرکت قابلیت تولید انبوه دارند بخشی از اقدامات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: در بحث مطالبه گری در عرصه افزایش روابط دیپلماتیک بین ایران با دیگر کشورها، مذاکرات مهمی با مسوولان ارشد سوریه به نمایندگی بنده انجام شد که دستاوردهای مهمی برای ما داشت و یکی از آنها افزایش روابط بین دو کشور بود که بزودی گشایش خوبی در عرصه صادرات و فعالیت های تجاری ویژه و تبادل موفقیت پزشکی به کشور سوریه انجام خواهد شد.

تلاش برای گازرسانی به ۱۰۲ روستای استان تا پایان سال

بانوی بهارستانی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: پیگیری بهبود زیرساخت ها در حوزه اب، راه، برق، و زیرساخت های عمده زندگی مهمترین فعالیت بنده بوده و هدف بنده در دوره نمایندگی تکمیل زیرساخت هاست. در تلاش هستیم تا پروژه‌های مهمی همچون آب‌رسانی به آبیک و گازرسانی به ۱۰۲ روستا در حوزه انتخابی تا پایان سال عملیاتی شود. همچنین تلاش برای بهبود زیرساخت‌های درمانی در استان قزوین از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

دکتر محمدبیگی اضافه کرد: پیگیر یک مدی کوپتر امدادی برای استان هستیم که یازده پد آماده شده و اگر به ۳۲ پد برسد می توانیم صاحب مدی کوپتر امدادی شویم. افزایش پایگاه های اورژانس که پنج پایگاه اورژانس در همین راستا افتتاح شد، افزایش شصت درصدی کادر پزشکی، افزایش تخصیص و کسب رتبه ششم در حوزه تجهیزات بیمارستانی، بودجه الحاقی بیمارستان شهید رجایی، افزایش تخت ای سی یو به دو برابر، تلاش برای احداث بیمارستان مهرگان، کلنگ زنی بیمارستان محمدیه اختصاص زمین برای بیمارستان در اقبالیه و تخصیص بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی برای احداث این بیمارستان بخشی از اقدامات ما می باشد.

پیگیر روند ساخت پروژه چشمه نور هستیم

وی ادامه داد: همان گونه که استان قزوین مرجع علما و دانشمندان بوده امروز نیز حوزه های مختلف می توان نخبگان را دور هم جمع کرد که یکی از کاربردی ترین حوزه ها را در استان شکل دهد. در همین راستا پروژه چشمه نور یک پروژه ماندگار برای قزوین است که با اجرای این طرح، افزایش بهره‌وری ویژهٔ اقتصادی از طریق افزایش طول عمر محصولات در صنایع گوناگون یکی از کاربردهای این پروژه در استان قزوین است که با اعتبار فعلی تکمیل این پروژه سال ها به طول می انجامد و در تلاش هستیم تا با افزایش اعتبار، پروژه در یک بازه ۱۰ ساله پایان یابد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی یادآور شد: طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، به‌ هیچ‌ عنوان به دنبال فیلترینگ نبوده بلکه به دنبال ایجاد فضای امن برای کسب‌ و کارهای اینترنتی و پیشگیری از هر گونه خسارت و زیان برای آنان است که ایرادات طرح برطرف شد و به نام طرح صیانت از کاربران ارائه شده البته گفتنی است که این طرح پیشینه ده ساله دارد. این طرح در دی ماه سال گذشته آماده شد اما اتفاقات زیاد جامعه اعم از کرونا تا انتخابات و تحریم ها، مانع ارایه به جامعه شد و این در حالی است که همه کشورها این قانون را دارند.

وی با اشاره به استفاده از مدیران کل در آینده اظهار کرد: انتخاب مدیران، کاملا مشورتی بوده و با نظر و خرد جمعی انجام می شود چرا که استان قزوین نیازمند مدیران شایسته است و امیدواریم شاهد شایسته سالاری دولت جدید باشیم.

دکتر محمدبیگی با اشاره به اظهار نظر یکی از نمایندگان استان در رابطه با استفاده از مدیران ارشد استان در دولت جدید اظهار کرد: هر نماینده‌ای نظر و دیدگاه خود را دارد اما نباید این دیدگاه به‌عنوان نظر مجمع نمایندگان مطرح شود.

وی با اشاره به وظایف مجلس در نظارت بر فعالیت دولت یادآور شد: امیدواریم دولت سیزدهم برای خدمت به مردم جدی باشد و ما هم با این که همسو با دولت و رئیس جمهور هستیم اما نظارت خود را خواهیم داشت و هر جا اشکالی بود متذکر می شویم.

دکتر محمدبیگی گفت: متاسفانه دولت دوازدهم در برخی جاها مین گذاری کرده و فرصت ها را از بین برده و دولت جدید تا سه سال باید به دنبال راهکار برای پرداخت بدهی قبلی و خلق ثروت و منابع مالی باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها