خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با قرارگاه فرهنگی حضرت ولی عصر(عج) استان:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای انسانیت انسان، آفتی بدتر از ویروس لیبرال دموکراسی نیست، گفت: وحشی گری هایی که توسط اروپا و آمریکا در این ۲۰۰ سال صورت گرفت را برای دیگران تبیین کنید.
کد خبر: ۹۳۶۲۳۸۵
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقيه در خراسان جنوبی در دیدار با قرارگاه فرهنگی حضرت ولی عصر (عج) خراسان جنوبی، گفت: موضوعی که مطرح فرمود: ید خیلی اهمیت دارد، چون پشتوانه فرهنگ جامعه است و همه امور به نحوی زیر مجموعه فرهنگ هستند، اگر فرهنگ صالح شود امور صالح می‌شوند و اگر فاسد شود امور دیگر فاسد می‌شوند، چون فرهنگ در انسان نقش اولیه و اصلی را دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز کرد: در این باب در دو بخش باید کار کرد، یک بخش عام به این معنی که از دورانی که استعمار به کشور‌های شرقی پا گذاشته و بی فرهنگی و وحشی گری‌های خودش را در امور مختلف به عنوان یک تمدن قالب کرده است به هر میزانی که اشخاص چه زن باشند چه مرد تحت تاثیر این دروغ بزرگ این دو قرن قرار گرفتند آسیب دیدند و به نحو عام تحت تاثیر یک آفت بزرگ قرار گرفتند.
 
وی افزود: کار و طرح مناسبی که در مقابله با این موضوع و ده‌ها موضوع دیگر نقش موثر دارد معرفی چهره واقعی غرب است یعنی وحشی گری‌هایی که توسط اروپا و آمریکا در این ۲۰۰ سال صورت گرفت را برای دیگران تبیین کنید که چه جنایاتی در نقاط مختلف جهان انجام دادند.

آیت الله عبادی بیان کرد: برای انسانیت انسان آفتی بدتر از ویروس لیبرال دموکراسی نیست.

وی افزود: بنده سال هاست از افرادی که اهل قلم و پژوهش هستند درخواست کرده ام که با کار مستند این مطلب مهم که اروپا هرگز متمدن نبوده است را دنبال کنند، اگر ما این سرفصل را با همراه با پژوهش و مستنداتش در بیاوریم و چهره این جامعه نفرت انگیز را برای مردم باز کنیم خیلی‌ها در رفتار خود تجدید نظر می‌کنند، در حالی که بعضی‌ها هم پذیرفتند، ولی ما هنوز از دستاوردشان محصولی که به جامعه ارائه شود نداشتیم و نداریم.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: سرنوشت زن را در کشور‌های اروپایی ملاحظه کنید، در فرانسه هر چندی زن‌ها به خیابان می‌ریزند و حرف برای گفتن دارند، اما فقط با چوب و چماق پاسخشان را می‌دهند.

وی افزود: ریشه مهر را اروپا از وجود جامعه کنده است، این همه تصمیمات خشونت آمیز و قتل و جنایت و قبر‌های دسته جمعی کودکان و نوجوانان که کشف می‌شود را مشاهده می‌کنید که بخش کوچکی از وحشی گری‌های آن‌ها است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: امروز از جهت فرهنگی برای جامعه نیاز است که مفاهیم واژه‌ها را در یک فرهنگ و لغت درست معنی کنیم و به مردم ارائه دهیم، بدتر از جنگ‌های هسته‌ای جنگ با الفاظ و واژه‌ها و جنگ‌های تبلیغاتی و روانی است که متکلم حرف‌هایی را می‌گوید و مفاهیمش برای مخاطب مشخص نیست و او در تردید می‌ماند و متکلم کار خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: باید فرهنگ و لغتی ارائه شود که از این اصطلاحاتی که در دنیای امروز بیش از همه مربوط به استعمالات جامعه لیبرال دموکراسی است در آن باز شود که این‌ها یعنی چه؟ ظاهر الفاظ فریبنده، اما معانی آن سخیف است، ولی چون مخاطب معانی را نمی‌داند گول می‌خورد، ما وقتی جامعه را از این منجلاب نجات دادیم از آن‌ها مایوس می‌شود و هر فرد برای خودش فکری بر می‌دارد که اسلام در این زمینه پاسخگو است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی افزود: مسئله هنر بسیار حائز اهمیت است، متاسفانه ما مفاهیم مفید و سازنده خودمان را در قالب هنر ارائه نکردیم، اول انقلاب هنر به میدان آمد، اما بعد بی هنری به میدان آمد، باید با مفاهیم را در قالب هنر به زن و مرد منتقل کرد و در نتیجه نشاط را در زن و مرد ایجاد کرد، در حال حاضر هنری نداریم که باید روی این موضوع کار شود.

وی افزود: اگر ما بتوانیم عموم جامعه را از زیر سلطه واژه ها، فرهنگ و ویروس لیبرال دموکراسی غرب نجات بدهیم جامعه نجات پیدا می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه بانوان اصولا تفاوت با تبعیض فرق می‌کند و خلقت زن و مرد با هم متفاوت است که این تفاوت بین زن و مرد از زیباترین مسائل خلقت است، خداوند چقدر عالی آفریده که هر کدام مکمل دیگری هستند و لذاست که مسئله ازدواج هم به عنوان مکمل زندگی از مسائلی است که در حد واجب است.

وی افزود: اگر بحث قداست نسل انسان در انسانیتش است باید حتما مادر دارای خصوصیاتی باشد تا فرزندش را به خوبی پرورش دهد، زهرای مرضیه (س) است که می‌تواند حسین (ع) و زینب (س) را پرورش دهد.

امام جمعه بیرجند گفت: برخی از وظایف و مسئولیت‌ها اگر از دوش زن برداشته شده است به دلیل قداست این جایگاه است، سیستم خلقت زن به گونه‌ای است که این مسائل را فطرتاً نمی‌پسندد یعنی آن شغل و آن کار از زن حیف نیست بلکه زن از آن کار حیف است، بعضی از مشاغل برای بانوان باید در حد ضرورت انجام شود، اما اینکه زن با آن عواطفش قاضی شود و صبح تا شب با مجرمین حرف بزند این حق او نیست این یک تحمیل است.

وی ادامه داد: در خلقت زن و مرد است چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی و عاطفی تفاوت‌هایی وجود دارد که ما باید این‌ها را درست بفهمیم و تفهیم کنیم، در این زمینه شهید آیت الله مطهری و مقام معظم رهبری تالیفات بسیار خوبی دارند.

آیت الله عبادی، اظهار داشت: نظام خلقت نظام احسن است و خداوند هر چه را که آفریده است اصل بر آن است و گذر از آن فقط بر اساس ضرورات است.

وی افزود: زن‌هایی لذت زندگی را می‌برند که آن کاری که در نظام خلقت برای آن آفریده شده اند را انجام دهند، این بالاترین لذت دنیایی و کمال آخروی است، خدا هم در شرع مقدس اینطور قرار داده است، در یک جامعه اگر زن‌ها سالم بمانند آن جامعه سالم خواهند ماند و چنانچه زن‌ها فاسد شوند همه جامعه فاسد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان، بیان داشت: باید با تحقیق و پژوهش حقایقی تدوین شود و به گونه‌های مختلف در دسترس افراد قرار گیرد.

وی افزود: خداوند شما را حفظ کند که دارای انگیزه هستید، شما می‌توانید از سراسر کشور و جهان کمک بخواهید، چون امروز همه چیز در دسترس شما است، بنده از ده سال قبل که این سرفصل‌ها را دادم برخی عذر آوردند و بعضی‌ها هم گفتند کار می‌کنیم، اما هنوز کاری صورت نگرفته در حالی که جامعه معطل این‌ها است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها