مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی البرز:
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در البرز گفت: بنا بر اعلام مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان، وضعیت کرونایی البرز وارد مرحله بحرانی شده است.
کد خبر: ۹۳۶۲۵۱۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ناصر مقدم پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز اظهار کرد: بنا اعلام مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان، وضعیت کرونایی البرز وارد مرحله بحرانی شده است.

وضعیت کرونایی البرز وارد مرحله بحرانی شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مراجعین، مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا دارای روندی فزاینده و نگران‌کننده بوده و سیر صعودی دارد، ادامه داد: این امر به دلیل گسترش کرونای دلتا در این است، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل سرایت‌پذیری بیشتر این ویروس جهش یافته باید به اولویت اصلی شهروندان تبدیل شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز بیان کرد: تلاطم وضعیت بیماری کووید -۱۹ در این استان عاملی برای افزایش تعداد جلسات قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا نیز شده و مسئولان این ستاد، به طور منظم و مستمر با بررسی آخرین وضعیت این بیماری در البرز تصمیم‌گیری کرده و هماهنگی برای انجام اقدامات لازم را اتخاذ می‌کنند.

وی تصریح کرد: با این اوصاف نباید از یاد ببریم که آحاد جامعه نقشی اصلی و محوری در کنترل یا تشدید وضعیت بیماری کووید -۱۹ دارند و در واقع لازمه اثربخشی و موفقیت تصمیمات ستاد و تلاش مسئولان، مشارکت و اهتمام عموم مردم در کنترل اوضاع است.

مقدم خاطرنشان کرد: بر این اساس از همه هم‌استانی‌ها می‌خواهیم تا با وجود شرایط و سختی‌های موجود بیش از پیش مسئولان را در کنترل و بهبود شرایط کرونایی البرز، یاری و همراهی کنند، به ویژه اینکه حفظ سلامتی و جان همه اقشار جامعه امری بسیار مهم و وظیفه‌ی همگانی ما است.

ظرفیت‌های بیمارستانی البرز تکمیل و در حالت اشباع است

وی با بیان اینکه بنا بر گزارش‌های رسیده مراکز درمانی استان البرز هیچ‌گونه کمبود دارو ندارند، گفت: در صورت ادامه روند فعلی و افزایش چشمگیر مراجعین و بستری‌ها، موضوع و مشکل کمبود تخت خالی بیمارستانی، به‌صورت جدی مطرح است و در حال حاضر ظرفیت‌های بیمارستانی البرز تکمیل و در حالت اشباع است و توان لازم برای افزایش بستری‌های بیشتر را ندارد.

مدیرکل فرهنگ و راشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: روند واکسیناسیون مردم و گروه‌های هدف در البرز به خوبی در حال انجام است و در حال حاضر متولدین سال ۱۳۴۷ و قبل از آن می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه مربوطه به نشانی salamat.org نسبت به انجام اقدامات لازم برای واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: در همین راستا واکسیناسیون مرحله اول حدود ۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه البرز، اقدام ارزشمند و قابل تقدیری بود که دانشگاه علوم پزشکی استان به خوبی آن را اجرا کرد و این اقدام در نوع خود در کشور بی‌سابقه است.

مقدم متذکر شد: بیانگر توجه خاص مسئولین ارشد استان البرز به نقش‌آفرینی و اثرگذاری اصحاب پرتلاش خبر و رسانه و نیز همکاری مطلوب مسئولین و دستگاه‌های مسئول نسبت به حفظ سلامت و جان عزیزانی است که با قبول مخاطرات، ضمن حضور در جبهه‌های سلامت، با انعکاس اخبار و انتشار مطالب، یاریگر پرسنل بهداشت و درمان هستند.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها