دومین جشنواره فیلم کوتاه آسمان با اعلام برگزیدگان به پایان راه رسید

دومین جشنواره فیلم کوتاه آسمان، با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در سالن عطر یاس باقرشهر (شهرری) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۳۶۲۵۳۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در ابتدای این مراسم، «سعید استاد فرج» شهردار باقرشهر در سخنانی با اشاره اینکه جشنواره آسمان به عنوان آخرین کار فرهنگی و هنری در دوران تصدی مسئولیت شهرداری محسوب می شود، اظهار داشت: ما افتخار می کنیم که امور فرهنگی و هنری سرلوحه اقدامات شهرداری بوده و باقرشهر نیز میزبان هنرمندان سراسر کشور در این جشنواره با کیفیت بود.

وی اظهار امیدواری کرد که سومین جشنواره فیلم کوتاه آسمان در سطح بین المللی برگزار شود تا باقرشهر بیش از پیش به همگان معرفی شود.

 شهردار باقرشهر همچنین از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سازمان بسیج هنرمندان، شورای اسلامی باقرشهر، شورای بخش کهریزک و بخشداری کهریزک که یاری دهنده این جشنواره بودند، تشکر کرد.

«میثم مرادی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در سخنانی با تشکر از شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر که میزبانی این جشنواره کشوری را داشتند تشکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت سینمایی اداره کل، استقبال گسترده و آثار فاخر رسیده، می توان دوره بعدی جشنواره را در سطح بین المل برگزار کرد.

حجت الاسلام «عبدالعلی استیری» امام جمعه باقرشهر نیز در سخنانی با اشاره به تاکید اسلام به بهره گیری از ظرفیت هنر گفت: در قالب هنر می توان  بسیاری از مفاهیم و مطالب را در چند یک دقیقه عنوان کرد که در محافل دیگر، برای بیان این محتوا نیاز به ساعت ها سخنرانی است.

وی اضافه کرد: هنرمندانی که برای ارائه هدف از وسیله هنر استفاده می کنند، باید توجه داشته باشند که قداست هنر محل بیان هرگونه محتوایی نیست  و هرگز نباید اهداف والا با هر وسیله ای بیان شود.

«باقر صمدی» دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه آسمان نیز در سخنانی، گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه داد و گفت:  یک هزار اثر از سراسر کشور و حتی هنرمندان برخی کشورهای دیگر به دبیرخانه رسید.

وی گفت: در بخش‌های اصلی ۵۲۰، ویژه ۱۹۸، طرح و ایده ۲۴۰و همراه فیلم۴۳ اثر به دبیرخانه واصل شد که فیلم اولی‌ها و حرفه‌ای‌ها  به صورت جداگانه داوری شد.

وی کشف استعداد و فرصت حضور در جشنواره های سینمایی به هنرمندان جوان را از مهمترین اهداف این جشنواره بیان کرد.

 «احمد الستی» رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه آسمان نیز به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت. وی اظهار داشت: تلاش و همت دست اندرکاران و هنرمندان در دوران کرونا قابل تحسین است. آثار رسیده به طور قابل ملاحظه ای، حیرت انگیز بود و کیفیت بالای فیلم ها در هر یک از شاخه ها، انتخاب را بسیار چالش برانگیز کرد.

وی گفت: تصور هیئت داوران این است که هنرمندان حاضر در این جشنواره، آینده درخشانی را برای سینمای ایران رقم خواهند زد.

در ادامه از خانواده «محمد سرور رجایی»، نویسنده، مستند ساز و شاعر افغانستانی ساکن باقرشهر که عضو هیئت داوران جشنواره نیز بود، به صورت ویژه ای قدردانی شد.

همچنین از «مهری سادات آل آقا» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز تجلیل شد. وی هدیه اش را به شهدای مدافع سلامت تقدیم کرد.

بر اساس آرای هیئت داوران، برگزیدگان دومین جشنواره فیلم کوتاه آسمان به شرح زیر اعلام شد:

 بخش داستانی

برگزیده اول: محمد امین رهبر

برگزیده دوم: حسین ساعی منش

برگزیده سوم: سامان غنائمی

 

بخش مستند

برگزیده اول: فرهاد بهبهانی

برگزیده دوم: مهدی رجبیان

 بخش همراه فیلم

 برگزیده اول: لعیا رحیمی

برگزیده دوم: مرضیه دهقان پور و مهتاب سلیمیان

برگزیده سوم: سجاد صمدی

بخش پویانمایی

 برگزدیه اول: حنانه سادات واحدی

برگزیده دوم: احمد حیدریان

برگزیده سوم: مهدی صدیقی

 بخش نماهنگ

برگزیده اول: مهرداد محب علیزاده

برگزیده دوم: سیاوش محمدی

بخش طرح و ایده

برگزیده اول:  آیین صحرایی

برگزیده دوم: فاطمه حلوخانی

برگزیده سوم: احمد حیدریان

 بخش ویژه شعار سال و حمایت از تولید ملی

مقام برتر: علی رحیمی

 بخش کرونا فیلم

مقام برتر: جواد مزآبادی

 بخش مکتب حاج قاسم

مقام برتر: حسن حبیب زاده

 بخش ری قبله تهران باقر شه نگین ری

مقام برتر: جلیل وصالی نیا

  بخش فیلم اولی (داستانی)

برگزیده اول: فرزین سعید

برگزیده دوم: مژده معلمی

برگزیده سوم: زهیر سقاچی

بخش فیلم اولی (مستند)

برگزیده اول:  محمد حسین فلاح زاده محسن دانشور

برگزیده دوم: صادق نبی زاده

برگزیده سوم: حنا حناچی

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات