اجرایی شدن امر به معروف از افزایش آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می کند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که به ادای نماز اهمیت داده می شود باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه شود و اگر به این دو فریضه واجب توجه می شد شاهد آسیب های امروز جامعه نبودیم.
کد خبر: ۹۳۶۲۵۷۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، محسن اکبری صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانسی با ستادهای شهرستانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن تاکید بر اینکه همگان در نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه دارند اظهار داشت: تمامی شهروندان جامعه و به ویژه اقشار نواحی مقاومت بسیج در ترویج این دو واجب فراموش شده نقش تعیین کننده و بسزایی دارند.

وی ادامه داد: امسال نیز همزمان با دهه امر به معروف و نهی از منکر ویژه برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار می شود که این موارد به ستادهای شهرستانی نیز ارسال شده که تمامی ستادها لازم است تا با بومی سازی برنامه ها قبل از آغاز هفته و برگزاری جلسات مختلف با مداحان و هیئت امنای هیئت های مذهبی و مساجد در راستای بیان چرایی قیام امام حسین(ع) و ترویج این دو فریضه گام بردارند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آنطور که باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به جایگاه حقیقی خود نرسیده و  این موضوع نشان از غفلت عمومی به این فریضتین است.

اجرای ۲۵عنوان برنامه توسط بسیج در سیستان و بلوچستان

مدیر معاونت اجتماعی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال و براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۲۵عنوان برنامه توسط بسیج در سراسر استان برگزار می‌ شود.

مسعود پناهی با تاکید بر هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: در سال‌های گذشته با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه های مختلفی را پیگیری و اجرا کرده اند که فعالیت‌های اصلی بسیج در این بخش شامل مواردی به مثل احیاء و به جریان انداختن  فریضتین امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر تذکر زبانی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری،برگزاری دوره ضابطین، راه اندازی نهضت مطالبه گری، مقابله با عوامل ایجابی و سلبی افزایش گناه در جامعه، اجرای اقدامات محوری که مانع وقوع گناه در جامعه و ترویج کارهای خیر شود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات