برخورد قاطع پلیس با مخدوش کنندگان پلاک خودروها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان از برخوردقاطع پلیس با مخدوش کنندگان پلاک خودروها خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۲۵۷۴
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علی نام درست گفت: پلاک مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه ،مالک و ثبت تخلفات است که ضوابط مرتبط باآن در قانون مجازات اسلامی ،آیین نامه راهـور وجداول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

وی افزود: برخی از رانندگان متخلف و هنجار شکن برای دور زدن قانون و فرار از مجازات تعیین شده اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد فک پلاک مخدوش نمودن استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه به صورت غیر مجاز کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق ماده 720قانون مجازات اسلامی و ماده یک آیین نامه راهنمایی رانندگی مصوب سال 1384 و ماده 21 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389مجلس شورای اسلامی پلیس موظف به برخورد با این گونه تخلفات و جرائم است.

رئیس پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علاوه بر اعمال جریمه و توقیف ، با توجه به اینکه هر گونه دست کاری پلاک وسیله نقلیه جرم محسوب می شود، لذا مخدوش کنندگان پلاک خودروها به مراجع قضایی نیز معرفی می شوند و دادگاه می تواند از6ماه تا یک سال مجازات حبس تعیین کند.

نام درست خاطرنشان کرد: هدف پلیس اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ،توسعه انضباط ترافیکی پایدار و برخورد هدفمند و موثر با تخلفات رانندگی و پیشگیری از سایر جرائم مرتبط است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات