نقاهتگاه کرونایی شهید هادیان در اراک مجددا راه اندازی شد

رئیس بیمارستان امیرالمومنین اراک از آماده سازی و راه اندازی مجدد نقاهتگاه ۴۰ تخت خوابی شهید هادیان به منظور بستری بیماران کووید ۱۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۲۵۹۱
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، علی خانی دخت، با اشاره به وضعیت بحرانی استان در شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت: به دلیل افزایش بار مراجعه کنندگان کرونایی به بیمارستان امیرالمومنین اراک، ظرفیت چهار بخش عادی اختصاص یافته به بیماران کرونایی و بخش های مراقبت ویژه به طور کامل تکمیل شده است و بخش اورژانس کلینیک تنفسی دیگر کشش و توان لازم جهت ارائه خدمت به بیماران را ندارد از این رو در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین، اقدامات لازم در جهت ساماندهی نقاهتگاه شهید هادیان در حال انجام است.

وی افزود: این نقاهتگاه از شنبه هفته آتی با تجهیزات و امکانات مناسب از جمله اکسیژن تراپی و تزریقات دارویی آماده پذیرش بیماران کرونایی است.

وی با اشاره به اینکه هفته خوبی را پیش رو نداریم، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار در بخش عادی و ۴۰ بیمار در بخش مراقبت ویژه بیمارستان بستری هستند و پیش‌بینی می‌شود که شیب مراجعین بیماران همچنان صعودی خواهد بود.

خانی دخت در ادامه اظهار کرد: در یک الی دو روز آینده سایر مراکز درمانی سطح استان از جمله بیمارستان امیرکبیر، بیمارستان آیت الله خوانساری و بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) نیز مجبور به افزایش ظرفیت برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خواهند شد.

خانی دخت در پایان توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله  اجتماعی و پرهیز از تردد‌های غیرضرور الزامی است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات