همدان-مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: تمام احکام و دستورات اسلام به نوعی ناظر بر صیانت از خانواده است که در جریان مباهله به نحو احسن ملموس است.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۱۶
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

اهمیت صیانت از خانواده در جریان مباهله به خوبی ملموس استفرزانه رضیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با تبریک روز مباهله اظهار کرد: مباهله یکی از وقایع  مهم و بزرگ در دین اسلام است و به تعبیری می‌توانیم بگوییم مباهله، انرژی هسته‌ای شیعه است.

وی با بیان اینکه در سخنان امام رضا (ع) آمده است «بزرگ‌ترین و بالاترین فضیلت پدرم علی ابن ابیطالب (ع) در مباهله است»، گفت: مباهله درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند و پیروزی در مباهله به معنای اظهار حقیقت برای همگان بوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه با تبریک روز خانواده ابراز داشت: به مناسبت روز مباهله و روز خانواده پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت استان با راه‌اندازی مسابقه و پویش «#مباهله» در فضای مجازی، فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: در این پویش بسیجیان با تولید آثار و محتوای مناسب با موضوع مباهله در قالب‌های انیمیشن، پویانمایی، موشن‌گرافی، فیلم کوتاه، آثار صوتی (مداحی و سخنرانی)، عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی و با هشتگ‌های «#مباهله»، «#مباهله_مباهات_پیامبر»،  «#مباهله_روز_شکوه_اسلام» و انتشار آن در فضای مجازی فعالیت خواهند کرد.

رضیان عنوان کرد: همچنین تمام مربیان و سرگروه‌های شجره طیبه صالحین در عرصه مجازی و حقیقی برای متربیان حلقه‌های تربیتی بحث مباهله و تحکیم بنیان خانواده را بازگو خواهند کرد و در مهدهای قرآنی نیز مربیان بحث مباهله را به صورت نمایشی برای کودکان به نمایش خواهند گذاشت و در کارهای فرهنگی - هنری و نقاشی با موضوع مباهله به فعالیت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه روز مباهله نشان دهنده‌ تنها راه نجات بشریت بوده که اطاعت از ثقلین است، گفت: نهاد مقدس خانواده نیز رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌های گوناگون است تا آنجا که سعادت و شقاوت امت‌ها، مرهون رشادت و ضلالت خانواده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان ابراز داشت: با تمسک جستن به قرآن کریم و اهل بیت (ع) به عنوان برترین نسخه زندگی و عالی‌ترین راهنمای بشر برای دستیابی به حیات طیبه و تنظیم روابط اعضای خانواده می‌توان عالی‌ترین راهکارها در تحکیم خانواده را داشت.

وی یادآور شد: زن و شوهر باید در تحکیم و پایداری این بنا، نهایت سعی خود را بکنند و با همان انگیزه که بر تشکیل آن اقدام کردند، بر دوام آن اصرار ورزند تا وحدت و پویایی این نهاد مقدس تا پایان حفظ شود.

رضیان با بیان اینکه تأکیدات اخلاقی و سفارشات قرآن و روایات گرانقدر اهل بیت (ع)، برای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده، بیش از جوانب دیگر حیات بشری است، خاطرنشان کرد: در یک نگاه کلی، تمام احکام و دستورات اسلام به نوعی ناظر بر صیانت از خانواده است که در موضوع مباهله به نحو احسن ملموس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات