خبرهای داغ:

دوازدهمین همایش منادیان حسینی در سرخه برگزار شد

دوازدهمین همایش منادیان حسینی ویژه روحانیون و مسئولین هیات مذهبی در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۷۶۲
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

دو سال است که عزاداری امام حسین (ع) به علت شیوع کرونا با روش‌های متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود. به طوری که بسیاری از برنامه‌های مذهبی در فضای مجازی و تعدادی از برنامه‌ها نیز با حضور اندک مردم و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز یا در مساجد و هیئات برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ دوازدهمین همایش منادیان حسینی ویژه روحانیون و مسئولین هیات مذهبی با حضور حجت‌الاسلام عباس عبداللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس عبداللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در همایش منادیان حسینی شهرستان سرخه اظهار داشت: کرونا امروز جزئی از زندگی جهان است و زندگی تعطیل بردار نیست، عبادت و عبودیت و توسل به ائمه جز زندگی است و همانطوریکه سایر ابعاد زندگی را نمی‌توانیم تعطیل کنیم تعطیل کردن این بعد نیز نه به صلاح و نه عاقلانه است و مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی در خصوص برنامه‌ها برای عزاداری ماه محرم در استان سمنان افزود: بر اساس توافق‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت انجام شده است، اجرای برنامه‌ها در فضای باز و با فاصله‌گذاری اجتماعی و در فضای بسته نیز به شرط ارتفاع ششم برگزار شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکید کرد: به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی روضه‌های خانگی در حیاط خانه‌ها و کوچه‌ها در فضای باز و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و با جمعیت محدود برگزار شود.

عبداللهی درخصوص شرایط برگزاری همایش شیرخوارگان و تعزیه‌ها در روستاها و شهرها نیز گفت: در این مراسم و همایش‌ها نیز با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در فضای باز یا ارتفاع بیشتر از شش متر در فضای بسته ضروری است.

وی در مورد شرایط دسته روی‌ها برای عزاداری سید و سالار شهیدان اذعان داشت: برگزاری دسته روی ها اگر با ازدحام جمعیت در دسته‌ها همراه نباشد و همچنین مسائل بهداشتی رعایت شود مانعی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: حفظ سلامتی خود و مردم واجب شرعی است و مجموعه هیئات و مساجد ثابت کرده‌اند که ممتازترین قشر اجتماعی در مدیریت بحران کرونا و رعایت موازین هستند.

عبداللهی با بیان اینکه امسال سال دومی است که در بحران کرونا باید سنت دیرین عزاداری را برگزار کنیم افزود: سال گذشته اتفاق تلخی در کشور افتاد و به دلیل عدم توانمندسازی مردم در حوزه مدیریت بحران کرونا و ترس عمومی که در کشور ایجاد شد نیمی از مراسم و مناسبات سال گذشته تعطیل شد.

در خاتمه به برگزیدگان مسابقه نقاشی « با حجاب زیباترم» ویژه هفته عفاف و حجاب و «خطبه غدیر» ویژه دهه ولایت با اهدا جوایزی قدردانی شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها