نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه فقر گیلان زیر سرسبزی آن پنهان شده است، گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم استاندار ویژه برای گیلان انتخاب کنند که بتواند در هیأت دولت حاضر شود.
کد خبر: ۹۳۶۲۷۹۰
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلی رشت با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ، در رأس امور از مردم قدردانی کردند که در برابر فضای مسموم دولت‌های استکباری برای تحریم انتخابات، خوش درخشیده و نقشه‌های آنان را نقش برآب کردند.

وی با بیان اینکه جابه جایی قدرت برخلاف دیگر کشور‌ها در ایران بدون تنش صورت می‌گیرد، گفت: دولت مردمی باید دولت وفاق بوده و از گروه‌بندی‌های موهوم پرهیز داشته باشد و با نگاه لطافت به تمام مردم بنگرد.

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم سرعت عمل در تشکیل کابینه دولت بیان کرد: دست بوسی بزرگ‌تر، والدین و استاد از سوابق معرفتی فرهنگ ایرانی و اسلامی است لذا چنین سخنی نشان از ادب و معرفت ایرانی اسلامی رئیس جمهور رئیسی، نسبت به رهبر انقلاب بوده است.

فلاحتی با بیان اینکه پیش‌تر در خصوص اولویت‌های استان به آقای رئیسی گفته بودم و انتظار می‌رود نمایندگان نیز اولویت‌ها را پیگیری کنند، افزود: گیلان مشکلات فراوانی دارد چرا که در این سال‌ها کاری صورت نگرفته و صرف بریدن ربان گِرهی از مشکلات استان باز نکرده است.

وی با بیان اینکه فقر گیلان زیر سرسبزی آن پنهان شده است، تصریح کرد: از رئیس جمهور می‌خواهیم استاندار ویژه برای گیلان انتخاب کنند که بتواند در هیأت دولت حاضر شود متأسفانه گیلان محل تاخت و تاز سیاسیون شده و مردم فراموش شده‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به مراسم تحلیف شورای شهر رشت بیان کرد: پسماند و دو رودخانه رشت و رسیدگی به مرداب انزلی بسیار اهمیت دارد و این موضوع باید در رأس فعالیت‌ها قرار بگیرند، شورایی‌ها از زد و بند‌های سیاسی بپرهیزید و شهر را معطل نداشتن شهردار نکنند.

فلاحتی با بیان اینکه شورای شهر و روستا تلاش کنند تا موجبات نارضایتی مردم را از شهرداری‌ها بزدایند و شفاف‌سازی مالی را در پیش بگیرند، گفت: شهردارانی انتخاب کنید تا دستان و چشمانی پاک داشته باشند و شهرداران منتظر دیگران نبوده و خود به صورت میدانی از مشکلات با خبر شوند.

وی با بیان اینکه مردم باید هر دست ناپاکی را در شهر و شهرداری دیدند به دستگاه‌های نظارتی اطلاع داده و نامه بزنند، افزود: وقتی نامه‌ها و گزارش از افراد می‌رسد و به ویژه اگر تعداد آن افزایش یابد قطعاََ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه رشت با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی بیان کرد: وجود جوانانی را که با نبودن در انقلاب، در مسیر تعالی انقلاب اسلامی ایثارگری می‌کنند را مایه مباهات می‌دانم و از تلاش‌های خبرنگاران در مسیر مطالبه‌گری و بیان درد‌های مردم قدردانی کرد.

فلاحتی با اشاره به اینکه کشتی متعلق به یک صهیونیست که مورد حملات پهبادی قرار گرفته و کشور‌های غربی و اروپایی‌یدک‌کش، بدون هیچ مدرک جهانی حملاتی به ایران و سپاه کردند، گفت: جالب است که بعد از آن ایران را به حملات نظامی تهدید کردند، آن‌ها نمی‌دانند که ملت ایران هر کدامشان قاسم سلیمانی هستند و ملت شجاع ما با این سخنان و چنین تهدیداتی ترس در دل خود ایجاد نمی‌کنند.

وی با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی بیان کرد: دشمنان بدانند که اگر خطایی از آنان سربزند با ویرانی خود مواجه خواهند شد، آن‌ها خود نیز می‌دانند که جنگ گرم آن‌ها را به ویرانی مبتلا کرده و ایران سربلند با قدرت در مقابل آن‌ها می‌ایستد.

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم عزاداری سید و سالار شهیدان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: در محرم مساجد را باز کنند، عزت مسلمانان و شیعیان در سایه عزاداری امام حسین (ع) است و نهضت عاشورا به شیعیان عزت داده لذا مساجد را با رعایت کامل بهداشتی بازکرده تا مردم حاضر شوند.

فلاحتی با بیان اینکه نمازگزاران و عزاداران سید الشهدا در برگزاری منظم همراه با پروتکل‌های بهداشتی منحصر به فرد بوده و به صورت کامل رعایت می‌کنند، گفت: مردم فهیم و عزاداران عزیز با رعایت کامل بهداشتی حاضر شوند مسؤولان شهری نیز شهر را سیاهپوش کرده و علم عزای امام حسین (ع) را برپا نگه دارید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات