خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان نطنز:

تمام پروتکل بهداشتی در برپایی عزاداری محرم در نطنز باید رعایت شود

رمضانعلی فردوسی گفت: طبق مصوبه ستاد کرونای شهرستان نطنز، هرگونه برگزاری آیین‌های محرم در شهرستان نطنز ممنوع است.
کد خبر: ۹۳۶۲۸۹۷
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز، رمضانعلی فردوسی فرماندار شهرستان نطنز ضمن اشاره به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان و وخامت شرایط اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد کرونای شهرستان نطنز، هرگونه برگزاری آیین‌های محرم در شهرستان نطنز ممنوع است.

فرماندار نطنز گفت: با توجه به شیوع سویه دلتای ویروس کرونا و سرعت سرایت آن بر اساس مصوبات ستاد کرونای شهرستان نطنز، تمامی مراسم تعزیه خوانی، پرده خوانی، شیرخوارگان حسینی، علامت گردانی، نخل گردانی و جغجغه‌زنی و همچنین راه‌اندازی کاروان عزاداری و جابجایی هیئت‌های مذهبی ممنوع است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان نطنز همچنین ضمن اشاره به دیگر محدودیت های مصوب در ستاد کرونای این شهرستان به دلیل وخامت شرایط و شیوع کرونای دلتا ابراز داشت: حضور هیئت‌های عزاداری در آرامستان‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع است.

فردوسی افزود: مراسمات عزاداری ایام محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی همچون استفاده تمامی هئیت‌های مذهبی و حاضران از ماسک، رعایت فاصله حداقل دو متر و حداکثر بازه زمانی دو ساعت در فضای باز و با دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در هیات‌های عزاداری نیز ممنوع شده و این موارد به هیات‌های عزاداری ابلاغ شده است و اولویت برای برگزاری آیین‌های عزاداری با فضاهای باز است و هیات‌ها نباید در اماکن خاص تجمع کنند و صورت تخطی از مصوبه ستاد کرونا با متخلفین مطابق مقررات رفتار می‌شود.

ارسال نظرات