طغیان کرونا در استان ایلام/ ۷ شهرستان در وضعیت قرمز هستند

وضعیت بحرانی در استان ایلام به دلیل افزایش موارد مبتلا و فوتی های ناشی از کرونا باعث شده تعداد شهرهای قرمز استان به هفت شهر افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۹۳۶۲۹۷۳
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، طغیان کرونا به اوج خود در چند ماهه اخیر در استان ایلام رسیده است، تعداد موارد مبتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در حال افزایش است.

دیروز نیز وضعیت کرونایی شهرستان ایوان از وضعیت زرد به قرمز تغییر یافت که با این احتساب تعداد شهرستان‌های قرمز در استان به هفت مورد رسید.

هم اکنون شهرستان‌های ایلام، ایوان، آبدانان، مهران، دره شهر، دهلران و چوار در وضعیت قرمز قرار دارند.

در کنار بحران کرونا، عده‌ای در صف واکسن کرونا و در تلاش برای واکسیناسیون هستند و عده‌ای همچنان بی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر حضور در مکان‌های شلوغ حتی از ماسک هم استفاده نمی‌کنند.

در حالی که آمارها از افزایش میزان بستری‌ها و فوت ناشی از بیماری کرونا حکایت دارد، ساده انگاری شهروندان و بی توجهی و رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی هر روز حلقه محاصره این بیماری را در استان تنگ‌تر می‌کند.

استفاده از ماسک کم شده است

یکی از شهروندان استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه باید بخاطر جان خود و خانواده هم شده به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنیم.

زهرا نصراللهی افزود: حتماً باید از ماسک استفاده و از تجمعات و مکان‌های شلوغ خودداری کنیم، متاسفانه در شهر ایلام استفاده از ماسک در بین مردم خیلی کم شده است.

وی تصریح کرد: همه مردم از این وضعیت کرونا ناراحت هستند، اما تا ریشه کن کردن این ویروس منحوس چاره‌ای جز رعایت و عمل کردن به نکات بهداشتی و نیز واکسیناسیون نداریم.

طغیان کرونا در استان ایلام/ ۷ شهرستان در وضعیت قرمز هستند

نصراللهی اضافه کرد: هر اندازه ما بی تفاوت باشیم صحنه را برای این ویروس بیشتر باز می‌کنیم و با جان خود و خانواده و جامعه بازی می‌کنیم.

وی گفت: این ویروس بیشتر از آنکه فکر می‌کنیم، خطرناک‌تر است.

احتمال افزایش شهرهای قرمز استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفت شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

جمیل صادقی فر افزود: اگر با این روند پیش برویم شهرستان‌های چرداول و بدره نیز باتوجه به افزایش مبتلایان به صف شهرستان‌های قرمز کرونایی خواهند پیوست.

وی تصریح کرد: در بدترین شرایط ممکن به خصوص در بخش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از اول این بیماری تا به الان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: بدون شک وضعیت حتی از آبان ماه سال گذشته هم خطرناک‌تر است به این دلیل که در آبان ماه مردم همراهی خوبی داشتند.

صادقی فر ادامه داد: اکنون همراهی‌ها بسیار ضعیف است و رعایت پروتکل‌ها در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

تزریق ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان ایلام

وی عنوان کرد: خوشبختانه در موجودی واکسن هیچ مشکلی در استان وجود ندارد، بر اساس آمار تا روز گذشته بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

وی ادامه داد: بیماران خاص نیز نگران واکسیناسیون نباشند، اکثر این بیماران واکسن دریافت کرده‌اند اما هر کدام از این افراد که بیماری خاص دارند و واکسن دریافت نکرده‌اند با نظر پزشک متخصص برای واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

صادقی فر تصریح کرد: هیچ مشکلی در خصوص واکسیناسیون در استان وجود ندارد و واکسن به اندازه کافی موجود است.

وی گفت: تخت‌های بیمارستانی در استان دیگر برای پذیرش بیماران کافی نیست و راهی جز دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: کودکان و نوجوانان و افراد کمتر از ۲۰ سال خیلی مراقب باشند چرا که این روزها ویروس دلتا این افراد را به شدت و به سرعت مبتلا خواهد کرد.

ارسال نظرات