با حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان؛

سواد و سوادآموزی نقطه عطف رشد و بالندگی افراد و توسعه همه جانبه جامعه است

زاهدان/ رخشانی گفت: یکی از مهمترین حوزه‌های مورد توجه نظام آموزشی حوزه سواد آموزی و برنامه‌ها و فعالیت‌های این بخش بوده و می باشد و در این مسیر اقدامات موثری در راستای تحقق کیفیت بخشی سوادآموزی انجام گرفته است.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۶۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

 به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در آیین تجلیل از معلمان آموزش دهنده حوزه سواد آموزی با اشاره به جایگاه ویژه سواد و سواد آموزی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با شرایط و ویژگی‌های خاص خود از جمله گستردگی جغرافیایی، افزایش موالید، پراکندگی اقلیمی و مولفه هایی از این قبیل در سالیان متمادی به دنبال ارتقای شاخص سوادآموزی و پوشش حداکثری در این حوزه بوده است.

 وی افزود: یکی از مهمترین حوزه‌های مورد توجه نظام آموزشی حوزه سواد آموزی و برنامه‌ها و فعالیت‌های این بخش بوده و می باشد و در این مسیر اقدامات موثری در راستای تحقق کیفیت بخشی سوادآموزی انجام گرفته است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم از جمله بخش‌های مهمی که نیازمند همراهی و مشارکت همه جانبه برای رسیدن به نقطه هدف می باشد حوزه سواد و توسعه سواد آموزی است؛ بنابراین می‌طلبد تا موضوع بهره گیری از ظرفیت های پیدا و پنهان دستگاه‌های برون‌سازمانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

 رخشانی بیان کرد: در سایه تدبیر و همراهی مسئولین استانی و شهرستانی در خارج از دستگاه تعلیم و تربیت و با نظر مساعد و موافق نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانداران و بخشداران و دیگر بخش‌ها فرآیند پشتیبانی سوادآموزی و توسعه فعالیت‌های این حوزه به خوبی در حال پیگیری و انجام است.

وی با تاکید بر آموزش های کیفی سوادآموزی تغییر نگاه و بینش افراد در راستای فراگیری سواد را مهم‌ترین اتفاق این مقوله عنوان کرد.

رخشانی خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانمندسازی افراد موثر در سواد آموزی بسیار مهم است و زمینه‌ساز آگاهی بخشی و شناخت دقیق از ارزش و فلسفه وجودی این کار خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار