سردار حسین معروفی خبر داد:

اختصاص بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه آبرسانی فهرج

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: پروژه آبرسانی فهرج با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 550 میلیون تومان فی ما بین شرکت های آبفا، گروه های جهادی سپاه و خیر انجام شد.
کد خبر: ۹۳۶۳۲۵۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از مهم ترین اولویت های سپاه ثارالله در استان کرمان تامین آب است  چرا که ما جزء 4 استان دارای تنش آبی شدید داریم.

 سردار معروفی افزود: امسال آبرسانی به 307 روستا در دستور کار ما قرار دارد، 36 روستا در سال گذشته آبرسانی شدند و 35 روستا در سال 1400 آبرسانی شدند.

این مقام مسئول گفت: 28 روستا در هفته قوه قضائیه، 3 روستا در دهه امامت و ولایت و 4 روستا امروز در فهرج آبرسانی شدند.

سردار معروفی ابراز کرد: امروز توفیق داشتیم که به 4 روستای شهرستان فهرج آبرسانی کنیم، این روستاها جمعیتی بیش از 1600 خانوار و 6500 نفر جمعیت دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با حفر یک چاه و ایجاد یک مخزن بتنی 500 متر مکعبی و انشعاب آن به 4 روستا آبرسانی شرب پایدار انجام می شود، به مناسبت هفته دفاع مقدس 110 روستای مواجه شده با تنش آبی در اولویت ما قرار دارند که در هفته دفاع مقدس به واسطه 190 هزار متر معادل 190 کیلومتر لوله انجام می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: تاکنون 130 هزار متر لوله معادل 130 کیلومتر، لوله گذاری انجام شده و به شرق استان شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر رسیده و 80 روستا می رسد.

سردار معروفی تصریح کرد: شروع کار را به مناسبت روز خبرنگار و شهدای خبرنگار فعالیت ابتدایی آبرسانی به این 80 روستا آغاز شد و امیدواریم به یاری خداوند در هفته دفاع مقدس آب این 80 روستا را به صورت آب پایدار و غیر پایدار در راستای رفع تنش آبی این منطقه تامین کنیم.

وی ادامه داد: این حرکت با کمک خیر، سپاه پاسداران، قرارگاه آب استانی، مسئولان آبفای شهرستانی، گروه های جهادی و مشارکت مردم انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: پروژه آبرسانی فهرج با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 550 میلیون تومان فی ما بین شرکت های آبفا، گروه های جهادی سپاه و خیر انجام شد.

این مقام مسئول گفت: اعتبار پروژه آبرسانی به 110 روستا حدود 8 میلیارد تومان مختص لوله است و مابقی اعتبار توسط نهادها و ارگان های مربوط تامین شد و کسری اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود که مجددا 600 میلیون تومان از سپاه و 600 میلیون تومان توسط آبفای استان تامین می شود.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: با استفاده از نیروی کار گروه های جهادی و نیروهای مردمی توانستیم حدود 30 درصد از هزینه ها را کاهش دهیم.

ارسال نظرات