پیش بینی، پیشگیری و فرهنگ سازی، مهمترین برنامه پلیس در مبارزه با جرایم به ویژه مواد مخدر است

زاهدان/ سردار طاهری گفت:پلیس استان اهتمام جدي به مبارزه با جرایم به ویژه مبارزه بی امان با مواد خانمانسوز مخدر و مقابله با فعاليت هاي مجرمانه قاچاقچيان و ناامن كنندگان كشور را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۹۳۶۳۲۹۰
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، فرمانده انتظامی استان با اشاره به اقدامات جدی پليس سیستان و بلوچستان در مبارزه مستمر و فراگیر با جرایم به ویژه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: پیش بینی، پیشگیری و فرهنگ سازی از مهمترین برنامه هاي نيروي انتظامي در مبارزه هدفمند با جرایم به ویژه مواد مخدر است.

 

سردار"احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: پلیس استان همواره در كنار سایر مأموريت هاي مثبت و مؤثر خود اهتمام جدي به مبارزه با جرایم به ویژه مبارزه بی امان با مواد خانمانسوز مخدر و مقابله با فعاليت هاي مجرمانه قاچاقچيان و ناامن كنندگان كشور را در دستور کار دارد.


وی به نقش موثر پليس در كنترل راه ها،خودروهای عبوری و مبارزه با پديده مواد مخدر اشاره و تاكيد كرد: نيروي انتظامي همچون گذشته از تمام ظرفيت های خود براي مبارزه با اين پديده شوم و كمك به پیشرفت کشور اسلامی گام برداشته و ادامه نیز با اقتدار کامل این راه تا پای جان ادامه خواهد داد .


فرمانده انتظامی استان عنوان داشت: مواد مخدر علاوه بر وارد كردن خسارت جبران ناپذير به بدنه و قشر مستعد جامعه ، پيامدهاي منفی فرهنگي بسیاری نيز در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت ،ضروريست در مبارزه با مواد مخدر، تمامی سازمان های و دستگاه ها به ویژه سازمان های مرتبط پای کار باشند و همواره به وظايف و مأموريت هاي سازماني خود اعم از پیش بینی، پیشگیری و فرهنگ سازی به نحو شايسته و بیش از پیش عمل کنند.


سردار طاهری سه مقوله پیش بینی، پیشگیری و فرهنگ سازی را از مهمترین برنامه هاي نيروي انتظامي در برنامه هاي اجتماعي خود در راه مبارزه با جرایم به ویژه مبارزه با مواد مخدر برشمرد و یادآور شد: مبارزه قاطع و موثر با عناصر جرم به ویژه مواد مخدر، همواره از مهم ترين ماموريت هاي پلیس بوده و تلاش بر اين است تا با همكاري ساير سازمان‌ها و نهادهای آموزشی در راستاي فرهنگ سازي و القای اثرات مضر و نابود کننده مخدر به سطح جامعه، گام هاي موثري برداشته شود.


وی بر نقش رسانه ها در مأموريت مهم مبارزه با مواد مخدر تأکيد و بیان کرد: تردیدی نیست که براي مبارزه با هر جرمی ، همکاري و تلاش مردم و همه مسئولان اعم از دستگاهها ،سازمان های مسئول، رسانه ها که به حمدلله نیز قبلا پای کار بوده و در ادامه نیز هستند در کنار هم اثرگذار خواهد بود که نيروي انتظامي نيز برای تحقق اين رسالت خطير، همواره تمام تلاش خود را به کار گرفته است ضمن پیشگیری از شکل گیری وقوع جرم، با افزايش اقدامات مراقبتي و اطلاعاتي، فضا را بیش از گذشته براي مجرمان و قاچاقچیان ناامن کند.


فرمانده انتظامی استان با تاکید بر این که مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر همیشه و بطور مستمر در دستور کار پلیس استان سیستان و بلوچستان قرار دارد ، اظهار داشت: به جهت پهناوری و وسعت سرزمینی این استان و وجود مرزهای گسترده با کشورهای مجاور ،تمرکز بر رصد تحرکات باندها و شبکه هاي کلان قاچاق مواد افیونی، مجرمان سازمان يافته از برنامه های اولویت دار و جزء رئوس برنامه هاي عملياتي پليس این استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار