اجرای شبکه فرعی آبیاری برای ٣۵٠٠ هکتار از اراضی تحت پوشش طرح آبرسانی دشت سیستان

زابل/ افزایش بهره‌وری مصرف آب، توزیع پایدار، یکسان و مطمئن آب بین کشاورزان را از اهداف مهم اجرای فاز دوم طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان است.
کد خبر: ۹۳۶۳۶۴۳
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، روز گذشته در جریان بازدید مشاور وزیر و مجری سامانه های نوین آبیاری و مدیر کل دفتر شبکه آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی از طرح شبکه فرعی آبیاری داخل مزارع سیستان، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان بیان داشت :عملیات اجرایی فاز دوم آبرسانی دشت سیستان از مهرماه سال گذشته آغاز وتاکنون مطالعه و طراحی سطحی حدود ٨ هزار هکتار با تعداد ٣٩٣ گروه هم آب ازشبکه فرعی به پایان رسیده که از این مقدار سطحی معادل ٣ هزار و ۵٠٠ هکتار آن تعیین پیمانکار گردیده و در حال اجرا می باشد.


جعفر زربافتی افزود: در اجرای طرح صرفا از پیمانکاران بومی دارای صلاحیت استفاده می شود بطوریکه تعداد ٢۵ شرکت پیمانکار بومی ، عملیات اجرایی طرح شامل انتقال آب با لوله از محل حوضچه های پنج هکتاری به سرمزارع یک هکتاری را برعهده دارند.


وی افزایش بهره‌وری مصرف آب، توزیع پایدار، یکسان و مطمئن آب بین کشاورزان را از اهداف مهم اجرای فاز دوم طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان برشمرد و تصریح کرد که این مهم تقاضا محور بوده و براساس درخواست کشاورزان و مشارکت آنان انجام می‌گردد بطوریکه در حال حاضر تهیه شیرآلات مورد نیاز توسط خود بهره برداران صورت میگیرد و تاکنون تعداد حداقل یکهزار عدد شیر مورد نیاز تحویل پیمانکاران شده است.


وی از همه کشاورزان متقاضی اجرای طرح خواست جهت تشکیل پرونده و اجرای طرح به مدیریت های جهاد کشاورزی منطقه سیستان مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار