خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

امر به معروف نظارت همگانی برای اصلاح جامعه و رفع مفاسد اجتماعی است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ما باید درک درستی از امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، گفت: امر به معروف در واقع نظارت همگانی برای اصلاح جامعه و رفع مفاسد اجتماعی است.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۱۸
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱

امر به معروف نظارت همگانی برای اصلاح جامعه و رفع مفاسد اجتماعی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نشست خبری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر که در سازمان تبلیغات همدان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ماه محرم با بیان اینکه شعار دهه اول محرم قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولین پاسخگو است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه شنیدن حرف منتقدین و مورد نقد قرار گرفتن عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ارتقا نقاط ضعف است.

وی با اشاره به ماه محرم و با بیان اینکه امام حسین (ع) هدف خود را اصلاح امت معرفی کردند، گفت: اصلاح به این معنی است که مفاسدی وجود دارد که باید رفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هر چیزی که حرکت فطری و طبیعی جامعه را مختل کند فساد است، ادامه داد: گاهی موارد فساد در اذهان در یک سری مسائل خاص است که اشتباه است.

وی با بیان اینکه ما باید درک درستی از امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، تصریح کرد: امر به معروف در واقع نظارت همگانی برای اصلاح جامعه و رفع مفاسد اجتماعی است.

شعبانی موثقی بیان کرد: با نگاه به حکومت‌های اسلامی شکل گرفته در دوران گذشته می‌بینیم فساد وجود داشته چراکه نظارت همگانی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه برخی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را ناظر به مسئله حجاب و عفاف قلمداد می‌کنند، عنوان کرد: مسئله حجاب و عفاف قانون دارد و وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نظارتی است و این ستاد خواستار اجرای قانون است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته انصافاً اقدامات خوبی را انجام داده است، عنوان کرد: یکی از نواقص ما در ادارات به حراست‌ها برمی‌گردد که نیازمند است تقویت شوند.

وی تاکید کرد: حراست ادارات اگر جنبه استقلالی پیدا نکند و زیر نظر مدیرکل کار کند طبیعی است که با مشکلات مواجه خواهیم شد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه در خصوص زمین‌خواری، موانع تولید و ... این سوال مطرح است که چرا گروه‌های مطالبه‌گر باید ورود پیدا کنند؟ گفت: مگر ظرفیت‌های قانونی و سازمان بازرسی و مسئول مربوطه نداریم که در اینگونه موارد اقدام کنند؟

وی با بیان اینکه شورای امر به معروف در مساجد شهید مطهری، حاج سرتیپ، ولایت، سیدالشهدا، امام سجاد، ولی‌عصر، باب الحوائج و ابوذر تشکیل شده است، گفت: در این شورا به مسائل امر به معروف رسیدگی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وجه مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و رسانه‌ها مطالبه‌گری است، گفت: برگزاری این جلسات می‌طلبد از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات