برای ارتقای طرح شهید سلیمانی؛

لبیک سپاه و بسیج و کادر سلامت به فرمان رهبر انقلاب

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع)و مسئولان بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری به فرمان رهبر معظم انقلاب برای تقویت طرح شهید سلیمانی لبیک گفتند.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۶۸
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه مشترک سپاه، بسیج و وزارت بهداشت با حضور سردار حسین سلامی، سردار غلامرضا سلیمانی و دکتر نمکی وزیر بهداشت، به صورت ویدئو کنفرانس با فرماندهان سپاه های استانی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جهت ارتقاء سطح طرح شهید سلیمانی، برگزار شد.

فرمانده کل سپاه در این جلسه با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام،  طی سخنان در این مراسم، اظهار داشت: پرستاران در یکی دو سال گذشته با فدا کردن جان خود پناهی برای جان مردم شدند که از زحمات این عزیزان و جانفشانی های آنها تشکر می کنیم.

وی ادامه داد : اگر چه به ظاهر پایان مسئولیت آقای نمکی در وزارت بهداشت است اما جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنیم و بدانیم که این جابجایی مسئولیتها ادامه دارد، اما خدمت به مردم و راه خدمت همچنان وجود دارد.

فرمانده کل سپاه تشکیل جلسه امروز را در پی دغدغه مقام معظم رهبری دانست و گفت : فرمان ایشان ما را به یک همبستگی بر ای محافظت از سلامت جامعه تشویق کردند و امیدواریم که بتوانیم اجرا کننده فرامین ایشان باشیم.

وی با اشاره به ویژگی های ویروس کرونا گفت: این ویروس هوشمندانه تغییر شکل و قدرت می دهد و بسیار مرموز، پیچیده و خطرناک است و نمی شود آن را به حال خود واگذار کرد.

فرمانده کل سپاه تغییر رفتار اجتماعی و پایبند بودن به پروتکل های بهداشتی و مقررات را عمل مهمی در کنترل کرونا دانست و افزود: با تغییر رفتار اجتماعی و روند زندگی می توان تا حدودی بر این بیماری تسلط پیدا کرد.

وی ادامه داد: ما امروز جمع شده ایم تا همه تجارب گذشته و داشته ها را به میدان بیاوریم تا بتوانیم با همکاری و همراهی به موفقیت هایی برسیم. ما باید تلاش کنیم که باری از روی کادر درمان برداشته شود، عادی انگاری و بی تفاوتی نمی تواند نتیجه خوبی برای ما داشت باشد. ما نباید اجازه دهیم بیماری که می توانیم آن را کنترل کنیم زندگی افراد خانواده و جامعه ما را بگیرد.

سرلشکر سلامی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) در خصوص سلامت جامعه گفت: ایشان از همه ما خواستند که برای نجات انسانها با قدرت بیشتر به میدان بیاییم؛ بنابراین همه ما به میدان آمده ایم و از همه میخواهیم برای کمک به مردم و خودمان بیایند.

وی ادامه داد: اگر چه پایان دولت است اما هیچ کس سست نشده و همه مانند روز اول در میدان هستند و همه تلاش می کنند که به بهترین شکل ممکن پرچم را به دست مسئولان جدید بدهند.

سرلشکر سلامی با دستور به سپاه های استانی برای فعال شدن قرارگاه های بهداشتی در سطح هر استان گفت: این ویروس را باید با یک بعثت اجتماعی و جهاد همه جانبه شکست دهیم، مردم باید این حرکت عظیم را ببینند و همه به عرصه بیایند تا این ویروس را شکست دهیم .

وی افزود: هر تضمینی توسط ستاد کرونا برای تعطیلات گرفته شد باید با همراهی نیروی انتظامی به دقت آن را اجرایی کنیم، همچنین باید فشار را از دوش کسانی که آسیب دیده اند کاهش دهیم .

سعید نمکی وزیر بهداشت طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و سپاه پاسداران انقلاب برگزار شد و مبنای آن حرکت بسیجی و انقلابی بود و مزین به نام شهید سلیمانی بود .

وی ادامه داد: در این طرح توفیق های بسیاری به دست آوردیم که تاریخ درباره آن قضاوت خواهد کرد.

نمکی با اشاره به سفر اخیر خود به مشهد گفت: در ۷ روز بیش از ۷۰۰ پرواز به این شهر از نقاط مختلف کشور و کشور های همسایه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است، این در حالی است که کادر درمان همچنان در جبهه مقابله با کرونا هستند، اما عده ای کار را رها کرده اند. به همین دلیل شاهد از دست رفتن عزیزانمان هستیم.

وزیر بهداشت دستاوردهای بسیج و وزارت بهداشت را بسیار موفق دانست و گفت: در طرح شهید سلیمانی توانستیم موفقیت های بسیار خوبی بدست بیاوریم.

وی با اشاره به مسائل پیش آمده و اوج گیری مجدد کرونا گفت: ما متاسفانه از همراهی کار فرهنگی و بهداشتی با کار محکم برای قرنطینه محروم شدیم . در حالی‌که در بسیاری از کشورهای پیشرفته می بینیم که حتی با استفاده از تانک و جریمه، همه را مجبور به رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه می کنند در حالی که ما قدرت محکمی در اعمال حاکمیت پروتکل های بهداشتی نمی بینیم.

نمکی با اشاره به اهمیت تاب آوری، گفت: متاسفانه پشتیبانی های لازم از بسیج و کادر درمان انجام نشد و از آن یک میلیارد دلار که مقام معظم رهبری تخصیص دادند، هنوز بخشی مانده که دریافت نکرده ایم و بخشی هم که دریافت کردیم قطره چکانی بود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام هم در حاشیه این جلسه با اشاره به حضور سپاه و بسیج در میدان از ابتدای شیوع کرونا در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز فعالیت های ارزشمندی انجام شده است، ولی با توجه به جهش ویروس که باعث افزایش تلفات شده، نیاز به تقویت و راهنمایی بیشتری بود که شامل نظارتی، مراقبتی و حمایتی است.

سردار علی محمد اکبری ، ساده انگاری و عادی انگاری شرایط از سوی مردم و مسئولین را خطرناک دانست و گفت: مجموعه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان بر این تصمیم هستیم که طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تقویت بیشتر و همدلی و همکاری مردم با شعار هر محله یک پایگاه سلامت و هر خانه یک مرکز سلامت ادامه یابد.

وی  قرنطینه خانگی را بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا دانست و گفت: طی یک سال و نیم گذشته فشار بسیار زیادی روی کادر سلامت بوده و دستگاه های متولی با تلاش شبانه روزی فداکاری و ایثارگری کردند و نیاز است که دستورالعمل های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

سردار اکبری، جمع آوری بیش از 140میلیارد تومان کمک مؤمنانه از بدو شیوع کرونا در استان چهارمحال و بختیاری را یادآوری کرد و گفت: بیشتر این کمک ها در راستای حمایت از آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان بوده و در ماه محرم و صفر هم کمک های مؤمنانه ادامه خواهد داشت.

وی، واکسیناسیون در گام پنجم طرح شهید سلیمانی را از دیگر خدمات ارائه شده دانست و افزود: سپاه بسیج با راه اندازی 6 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری آماده ارائه خدمت به مردم در صورت تأمین واکسن مورد نیاز از سوی مسئولین مربوطه است.

سردار اکبری، آماده بکار بودن 1400 تیم در قالب قرارگاه طرح شهید سلیمانی و نقاهتگاه های مختلف را یادآوری کرد و گفت: سپاه از روز اول اعلام آمادگی کرده و در میدان حضور داشته و تا روز آخر در خدمت مردم و آماده کمک رسانی به کادر بهداشت و سلامت است.

دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هم در حاشیه این جلسه، مهم ترین ضعف استراتژیک در مدیریت کرونا را عدم هماهنگی بین بخشی به صورت عملی دانست و گفت: مهم ترین ضعف مجموعه بهداشت در مدیریت کرونا عدم اصرار شدید بر مواضع بوده است.

وی، ضعف در برآورد هزینه برای تجهیزات پزشکی و ... را از دیگر نقاط ضعف برشمرد و گفت: مدیران میانی بهداشت بخاطر تجهیزات و منابع روزهای آزار دهنده ای داشتند.

دکتر شیرانی، عدم برخورد با عده قلیلی از ناقضان پروتکل های بهداشتی را ضعف دیگر قانونی برشمرد که باعث ساده انگاری عمومی شده و در ادامه از تلاش برای تأمین واکسن مورد نیاز مردم استان خبر داد.

وی، در پایان این نوید را به مردم استان که در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عبور از موج پنجم شیوع کرونا، دیگر موج های کشنده شدیدی نخواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار