خبرهای داغ:

مراسمات کهن عزاداری حسینی شاهرود برگزار نمی‌شود/برخورد جدی با مفسدین سلامت مردم

شاهرود_امام جمعه شاهرود از عدم برگزاری مراسمات آیینی در این شهرستان خبر داد و گفت: باید مبارزه جدی با مفسدین سلامت کشور در دستور کار دولت قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۶۴۴۹۲
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
مراسمات کهن عزاداری حسینی شاهرود برگزار نمی‌شود/برخورد جدی با مفسدین سلامت مردمبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص)، اظهار کرد: بیشتر هیات‌های عزاداری به خوبی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما با توجه به شرایط کشور این مواظبت‌ها باید ۲ یا سه برابر بیشتر شود.
امام جمعه شاهرود افزود: سوگواری‌های ماه محرم در جای خود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باقی است، اما مراسمی که سبب ایجاد تجمع شود مانند آیین "یا عباس" در روز پنجم محرم برای حفظ سلامتی مردم برگزار نمی‌شود.
امینی تاکید کرد: مراسم نخل گردانی در روز یازدهم محرم نیز به دلیل پرهیز از ایجاد تجمع و شیوع بیشتر ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.
او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص ضرورت رسیدگی به وضعیت کرونا اظهار داشت:
امام جمعه شاهرود افزود: اگر وقفی بر اطعام است باید به آن عمل کرد، اما بسیاری از نذورات، نذر شرعی بر اطعام نیست و می‌توان آن‌ها را با کار‌هایی مانند تهیه بسته معیشتی یا تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها جایگزین کرد.
امینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت کمک نیرو‌های مسلح برای مهار کرونا، تصریح کرد: نه تنها نیرو‌های مسلح بلکه همه ما اگر امکاناتی داریم باید برای استفاده شبکه بهداشت و درمان در هنگام ضرورت آماده کنیم تا بتوانیم از خیز پنجم کرونا عبور کنیم.
او یادآور شد: در شهرستان شاهرود به دلیل استقلال دانشگاه علوم پزشکی وضعیت امکانات پزشکی خوب است، ولی در بسیاری از استان‌ها مشکل دارند.
امام جمعه شاهرود به ارائه فهرست وزیران پیشنهادی دولت هم اشاره داشت و گفت: پیش‌داوری نکنیم. چرا برخی اصرار دارند چهره‌های شناخته شده روی کار بیایند، باید دست رییس جمهوری را باز بگذاریم تا افرادی که می‌توانند با او کار کنند وارد هیأت دولت شوند، اما مجلس شورای اسلامی هم باید با دقت به وظیفه خودش عمل کند.
امینی افزود: باید به چهره‌های ناآشنا هم فرصت بدهیم کار کنند و اگر توانایی نداشتند آن وقت مجلس می‌تواند آن‌ها را استیضاح کند.
او مبارزه جدی و فراگیر با کرونا با تهیه دارو و واکسن را نخستین اولویت دولت برشمرد و تصریح کرد: مردم از دولت انتظار دارند مبارزه جدی با فساد را در دستور کار خود قرار دهد و در همین بخش دارو نیز فساد و رانت‌هایی وجود دارد که باید با آن‌ها به طور جدی برخورد شود.
امام جمعه شاهرود بیان کرد: توجه به معیشت و اقتصاد کشور، اشتغال جوانان و حفظ و تقویت ارزش پول ملی نیز دیگر انتظارات مردم از دولت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها