خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین؛

امید، مبنای منویات رهبر انقلاب در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است

حجت الاسلام خضری گفت: تاکید رهبر انقلاب بر شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با تکیه بر امید است و اگر امید نباشد عزم و اراده هم نیست و اگر عزم نباشد، انقلاب اسلامی آسیب می بیند.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۶۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت السلام سید مهدی خضری در سخنرانی به مناسبت شب پنج محرم، اظهار کرد: درنگاه رهبر معظم انقلاب گریه بر سیدالشهدا یک مسئله عمومی است، شهر و روستا و پیر و جوان ندارد و همین اتفاق باید برای فلسفه قیام ایشان هم اتفاق بیفتد، پس لازم است با طرح کلی قیام ابی عبدالله آشنا شویم.

حجت السلام خضری با اشاره به اینکه
یکی از راهبردهای سیدالشهدا در قیامش امیدبخشی برای جبهه حق بود افزود: با آنکه ظاهر حادثه عاشورا تلخ است، ظرفیت های امیدبخشی عاشورا بسیار بالا است. سوخت جبهه حق برای حرکت تا ظهور حضرت حجت امید است که از عاشورا و جریان کربلا می گیرد.

این مسئول ادامه داد:اینکه همه کسانی که کربلا نیامدند اهل جهاد نبودند درست نیست بلکه می گفتند جهاد و تلاش فایده ندارد. تاکید رهبری بر شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با تکیه بر امید است و اگر امید نباشد عزم و اراده هم نیست که اگر عزم نباشد حرکت هم نیست و انقلاب اسلامی آسیب می خورد و اگر پرچم انقلاب صدمه دید به تعبیر حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه اش حرم سیدالشهدا آسیب می بیند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب ‌اسلامی استان قزوین تصریح کرد: یکی از بزرگترین گناهان امروز ناامید کردن دیگران است و در مسیری که با خون سیدالشهدا ایجاد شده اجازه ناامید شدن نداریم؛ قدرت ظاهری، عده و سپاه شیعه امروز کمتر از عاشورا نیست، قدرت جریان حق در طول تاریخ هیچ گاه به این اندازه نبوده است.
حرف امام حسین علیه السلام این است که آخر مسیر عاشورا ظهور است و سوخت آن امیدی است که از جریان کربلا تامین شده است.

امام جمعه موقت قزوین با تاکید براعلام
محور های امید بخشی عاشورا افزود: ظرفیت بی بدیل خون سیدالشهدا که به تعبیر امام صادق دائما درحال جوشش و تحول است، جریان خون هنوز هم در بطن عالم هست و جوشش خون سیدالشهدا ظرفیت عظیمی ایجاد کرده است و درعالم چیزی به اندازه خون امام حسین قلوب را جذب نمی کند، کدام کار و پول فرهنگی می تواند اربعین را درست کند، اربعین اتمام حجت و سرمایه بی پایان خدادای برای عدم ناامیدی شیعه است.

حجت السلام خضری با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام تحول در نگاه ها ایجاد کرده است، ادامه داد: محاسبات مادی و چرتکه انداختن در جبهه حق راه ندارد و حق همیشه برنده است و جریان حق همیشه جریان برد_باخت  است . شهید شدن یا شکست ظاهری خوردن هردو پیروزی است.

این مسئول ادامه داد: هیچ چیزی هم نداشتی به خدا تکیه کن و این خداست که در همه بلایا امید است. مومن خودش را برای بلا آماده می کند و می داند که خدا محافظ اوست. یکی از نقاط امیدبخش ما به تعبیر حضرت آقا تکیه بر سنت های الهی است. امروز هدف دشمن سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی است حال آنکه ریل انقلاب در چندماه اخیر تغییر کرده است. رهبری امروز مستحکم ایستاده است و نگاه خدا به ایمان، تصمیم، گریه، توسل و حسین حسین گفتن های مردم است. حسین گفتن های محرم امسال ما حسین گفتن های شب عملیات است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انسان هم دوست دارد محبوب باشد و هم دوست دارد اولیا خدا را دوست داشته باشد، چرا بعضی ناامید می شوند و احساس می کنند محبوب نیستند و این نکته امید می دهد که بدانیم امام حسین دوستت دارد و به تعبیر اقای جوادی آملی نه‌تنها دوستمان دارد بلکه نگران هم هست و همه هستی اش را برای ما داده است و امام حسین رفاقتش را به ما ثابت کرده است.

امام جمعه موقت قزوین درپایان تاکیدکرد: درس عبدالله بن حسن برای تاریخ این است که برای امام زمانتان سپر شوید تا وی ضربه نخورد. ولایت یعنی تا ما هستیم، امام نباید ضربه بخورد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها