خبرهای داغ:
با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی صورت گرفت؛

افتتاح نمایشگاه امر به معروف و نهی ازمنکر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی

همزمان با فرارسیدن ایام محرم نمایشگاه فرهنگی هنری ادبی امر به معروف ونهی از منکر با موضوع «نذر کار خوب» در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک بیرجند افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۹۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و جمعی از مسئولان و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی همزمان با فرارسیدن ایام محرم نمایشگاه فرهنگی هنری ادبی امر به معروف ونهی از منکر با موضوع «نذر کار خوب» در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک بیرجند افتتاح شد.


فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم که بعد از ظهر روز شنبه 23 مرداد ماه 1400 برگزار شد با تسلیت ایام محرم گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) اگر افراد جامعه امر به معروف و نهی از منکر را انجام ندهند و در این زمینه سهل انگاری کنند اشرار جامعه بر آنها حاکم می شوند.


سردار قاسمی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا معروف را در جامعه گسترش دهیم، افزود: این سنت حسنه از سنت لایتغیر و تکلیف واجب الهی است که باید در زندگی فردی و اجتماعی رواج پیدا کند.


وی ادامه داد: این فریضه الهی از دوش کسی برداشته نمی شود و همه در قبال ترویج این امر همگانی موظفند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی اجتماعی اجرایی نکنیم در حق اطرافیان و جامعه بشری ظلم کرده‌ایم.


فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه دهه اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: سرتاسر زندگی امام حسین(ع)، شهادت و اسارت اهل‌بیتشان را باید الگو قرار دهیم و در ترویج فرهنگ حسینی کوتاهی نکنیم چرا که به سرنوشت سایر ملل گرفتار می شویم‌.


سردار قاسمی با بیان اینکه آثار هنرمندان درتاریخ ماندگار می ماند، گفت: می توانیم از عاشورا درس ها و عبرت‌های زیادی از جمله مردانگی ،شرافت، آزادگی، وفاداری، نماز و سبک زندگی اسلامی را بیاموزیم و این عبرت‌های عاشورایی برای همه نسل‌ها بعد ۱۴۰۰سال باقی مانده و خواهد ماند.


سردار قاسمی با بیان اینکه هنر یکی از ابزار توسعه فکر و اندیشه است، گفت: ترویج معروفات با کمک فضای مجازی امکان پذیر شده که می توان از این فرصت بیشترین بهره را برد.


در ابتدای این مراسم طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز طی سخنانی گفت: باید تلاش کنیم که کودکان و نوجوانان را با فرهنگ حسینی و مفاهیم عاشورا و زندگی امام حسین علیه السلام آشنا کنیم.


حمیدی با بیان اینکه این نمایشگاه کار مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است، افزود: گفتمان سازی مباحث امربه معروف و نهی از منکر با شعار خوب زندگی کردن تمرین می خواهد از اهداف برپایی این نمایشگاه است.


وی با بیان اینکه نمایشگاه از ۲۳ تا ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۶ تا 20 آماده حضور علاقه‌مندان خواهد بود، ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه‌هایی پیش بینی شده که غرفه قصه‌گویی، خاطره نویسی ، معرفی شخصیت، آشنایی کودکان با معارف عاشورایی از جمله این غرفه هاست .


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به رونمایی از پوستر و مهراوه ادبی امر به معروف و نهی از منکر در این مراسم اشاره کرد و گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با امربه معروف و نهی از منکر از جمله اهداف رونمایی از این پوستر است و ما این پوستر را نذر کار خوب نامگذاری کرده‌ایم تا بچه ها کارهای خوب شان را برای ما بنویسند و در این مهرواره شرکت کنند.


وی با بیان اینکه تجلیل از برگزیدگان این مسابقات همزمان با اربعین حسینی خواهد بود،گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را تا ۲۰ شهریور ارسال کنند.


حمیدی به تشکیل تکیه مجازی کانون همزمان با ماه محرم اشاره کرد و افزود: بخشی از وظایف این تکیه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.


وی به تشکیل مهراوه متعدد در کانون که بخشی از کارشان ترویج امر به معروف و نهی از منکر است اشاره کرد و گفت: تریبون عاشورایی هم در حاشیه این نمایشگاه راه اندازی شده و از خاطرات خوب بچه ها فیلم گرفته می شود و در فضای مجازی کانون منتشر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار