جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور با لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب آمادگی خود را برای کمک به مقابله با ویروس کرونا اعلام کردند.
کد خبر: ۹۳۶۴۹۲۴
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور با لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب آمادگی خود را برای کمک به مقابله با ویروس کرونا اعلام کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

ریاست محترم ستاد ملی مقابله با کرونا
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

با سلام و عرض ادب و احترام
با عنایت به وخامت و طغیان همه گیری ویروس کرونا در در هفته‌های اخیر و با لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) در رابطه با اقدام قاطع و عاجل برای مقابله با این ویروس منحوس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور همچون گذشته آمادگی خود را جهت هرگونه اقدام و کمک در این زمینه اعلام می‌دارد. در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای کمک به ارگان‌های مسئول در امر مقابله با کرونا ظرفیت‌های خود را در زمینه‌های پیشنهادی ذیل تقویت و بازآرایی نموده است.

- تامین نیروی انسانی و کمک به مراکز واکسیناسیون جهت تزریق واکسن، ثبت اطلاعات، مدیریت مرکز و ...
- تامین نیروی انسانی و کمک برای مراقبت در منزل از بیماران مبتلا به کرونا و در حال قرنطینه
- تامین نیروی انسانی و کمک جهت غربالگری، بیماریابی فعال و ردگیری بیماران
- گسترش و افزایش اقدامات تأمینی و حمایتی از جمله مواسات همدلی اقلام معیشتی، نذر ماسک و ...
- افزایش تولیدات و نشر آثار رسانه‌ای برای آگاه سازی و آموزش عموم مردم
- تهیه محتوا جهت ارائه در هیئات مذهبی، سخنرانان، وعاظ و ...

همچنین در مسیر مقابله با این همه گیری منحوس ذکر نکاتی مطالبه گرانه از سوی جریان دانشجویی لازم می‌نماید:
- با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم ساختن امکان آزمایش‌های تشخیصی رایگان برای همگان، انتظار می‌رود امکانات مورد نیاز این اقدام به سرعت فراهم آید. بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی آمادگی خود برای تأمین فوری نیروی انسانی جهت انجام این غربالگری را اعلام می‌دارد.

- انتظار می‌رود ارگان‌های مسئول ضمن تقویت و تسریع روند تولید واکسن‌های داخلی، در واردات واکسنهای مرغوب از کشور‌های غیرمعاند با جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی فعالانه‌ای داشته باشند و اقدامات عاجل صورت گیرد.

- با بررسی‌های انجام شده توسط دانشجویان بسیجی، در بسیاری از مراکز امکان افزایش سرعت واکسیناسیون وجود دارد؛ لذا بسیج دانشجویی ضمن اعلام آمادگی جهت تأمین نیروی انسانی مراکز واکسیناسیون انتظار دارد مدیریتی صحیح جهت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تسریع روند تزریق واکسن صورت پذیرد.

- یکی از مسائل روز‌های اخیر مباحث علمی در خصوص واکسن‌های مختلف است. در این خصوص و با عنایت به اشارات مقام معظم رهبری و در جهت افزایش اعتماد مردم، مطالبه جدی می‌نماییم که مدارک علمی اثربخشی واکسن‌های داخلی به مجامع علمی ارائه گردد. البته قبلا در نامه‌ای غیررسان‌های اشکالات علمی استفاده از یکی از واکسن‌های وارداتی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمتتان ارائه گردیده بود. امروز می‌توانیم با مدارک علمی بیشتری اشتباه بودن استفاده از این واکسن را مجددا متذکر گردیم.

- یکی از اشکالات اساسی نظام دارویی کشور چرخه توزیع بوده است که در این همه گیری نیز مشکل ساز شد. از سردرگمی مردم برای یافتن دارو‌های مختلف تا سردرآوردن انواع دارو‌ها از بازار سیاه، همه نشانه-هایی از این مشکل است. در این خصوص تشکیل قرارگاهی متمرکز برای مدیریت شبکه توزیع در ایام کرونا و تقویت سامانه‌های نظارت بر توزیع دارویی از جمله TTAC به نظر لازم می‌آید.

- همچنین کمبود برخی اقلام دارویی از جمله سرم و احتمالا برخی دارو‌ها در روز‌های آتی که تولید داخلی دارند، نیازمند مدیریت صحیح و رساندن تولید به حداکثر ظرفیت است که امید است در این خصوص نیز تمهیداتی صورت گیرد.

- در سوی دیگر عدم وجود یا رعایت پروتکل درمانی و رژیم دارویی مشخص برای درمان کرونا، باعث مشاهده انواع درمان‌های مختلف از سوی پزشکان و گاهی سردرگمی مردم برای یافتن برخی دارو‌های کم یاب و کم کاربرد شده است. به نظر می‌آید فعالیت کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و تدوین چنین شیوه نامه‌هایی می‌تواند از این تنوع بعضا مشکل ساز قدری بکاهد.

- انتظار می‌رود داوطلبینی که مجاهدانه برای کمک به کادر درمان شتافته‌اند حداقل از نظر امکانات و تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی مانند اسکان، غذا، تجهیزات حفاظتی و... حمایت کامل شوند، اما در عمل متاسفانه بار‌ها شاهد عکس این ماجرا بوده ایم. همچنین لازم است به وعده‌هایی که به داوطلبین داده شده است عمل شود تا باعث دلزدگی ایشان و اطرافیانشان نگردد؛ و در آخر ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای شما و سایر مسئولین امر، از خداوند متعال برای همه مردم جهان و به خصوص کشور عزیزمان ایران آرزوی سلامتی، برای مصیبت زدگان کرونا صبر و برای رفتگان غفران مسألت داریم.

بسیج‌های دانشجویی:

دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
دانشگاه علوم پزشکی کردستان
دانشگاه علوم پزشکی سمنان
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
دانشگاه علوم پزشکی قزوین
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشکده علوم پزشکی سراب
دانشکده علوم پزشکی خوی
دانشکده علوم پزشکی گراش
دانشکده علوم پزشکی خلخال
دانشکده پرستاری آباده
دانشگاه علوم پزشکی مازندران
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی زنجان
دانشگاه علوم پزشکی قم
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشگاه علوم پزشکی لرستان
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
دانشگاه علوم پزشکی دزفول
دانشگاه علوم پزشکی فسا
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
دانشکده علوم پزشکی اسفراین
دانشکده علوم پزشکی مراغه
دانشکده علوم پزشکی اسدآباد
دانشکده پیراپزشکی و پرستاری نهاوند
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
دانشگاه علوم پزشکی کردستان
دانشگاه علوم پزشکی سمنان
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
دانشگاه علوم پزشکی قزوین
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشکده علوم پزشکی سراب
دانشکده علوم پزشکی خوی
دانشکده علوم پزشکی گراش
دانشکده علوم پزشکی خلخال
دانشکده پرستاری آباده

ارسال نظرات