تسلیت محرم به امام جمعه شاهدیه توسط پایگاه فجر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

با فرا رسیدن محرم و عزای حسینی خواهران پایگاه فجر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی ضمن عرض تسلیت به دیدار امام جمعه شاهدیه رفتند.
کد خبر: ۹۳۶۵۱۳۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: دهقان نیری ضمن عرض تسلیت گفت: شیوع کرونا باعث شده سوگواران اباعبدالله (ع) نتوانند مثل هر سال گرد هم جمع شوند و بر سر و سینه بزنند؛ البته دلدادگان سالار شهیدان در هیچ شرایطی از اقامه عزا هر چند به شیوه‌های کم سابقه دست برنمی دارند. به  این حال حتی تاثر و گریه بر مصائب آل الله در خلوت هم اجر عظیم دارد و ستوده‌ی روایات است.
وی خاطرنشان کرد: اما آموزه‌های دین پیوسته یادآور می‌شوند که اسلام جمع و اجتماع را بر فرد و تنهایی برتری می‌دهد. فضیلت‌های بی شماری که برای عبادت به صوت جمعی ذکر شده گواهی بر این مدعاست.
امام جمعه شاهدیه تصریح کرد: حتی معنای اولیه ولایت در قرآن هم گردآوردن مومنان زیر یک پرچم هدایت است از سویی دیگر گوشه گیری و جدایی افکنی و قطع رابطه ناپسند است و جامعه را از همدلی دور می‌کند.
دهقان نیری هشدار داد: دنیای امروز به سمت تنهایی پیش می‌رود و دل‌های دورافتاده‌ی مردم، ازدحام تنهایی را به نمایش می گذارد. این ازدحام تنهایی خود مانع ظهور است که یکی از زمینه هایش همدلی منتظران در وفای به عهد با امام ذکر شده است. ناهمدلی همان است که صولت سپاه مسلم بن عقیل را از هم گسیخت و روضه‌ی غربت او را رقم زد.
تسلیت محرم به امام جمعه شاهدیه توسط پایگاه فجر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد
ارسال نظرات