همایش شیرخوارگان حسینی توسط حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

همایش شیرخوارگان حسینی با همت خواهران بسیجی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در حسینیه بزرگ محمودآباد با سخنرانی حجت الاسلام علی رضا دهقان و مداحی خانم رفیعی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۱۴۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:دهقان ضمن تسلیت محرم در جمع عزاداران حسینی گفت: امسال هم مانند سال گذشته عزاداری‌های سیدالشهدا غربت خاصی دارد. امسال که به دلیل شیوع این ویروس منحوس از زیارت حرم اباعبدالله (ع) در محرم و صفر محرومیم، غم و غصه‌ی عجیبی غم و غصه عجیبی دل‌های عاشقان اباعبدالله (ع) را دربرگرفته است.
وی افزود: بسیاری از دلدادگان با فرا رسیدن محرم در دلشان شور افتاده که حالا باید برای عزیزترینشان چگونه عزاداری کنند؟ نگرانند که آیا با این اوضاع آیا می‌تواندد مانند گذشته دور هم جمع بشوند و گریه و عزاداری کنند یا باید تجمعات تعطیل و همه در خلوت عزاداری کنند؟ و امسال عزادار دو مصیبتیم یکی عاشورای حسینی و دیگری غم عزاداری در تنهایی یا اجتماع‌های خیلی کوچک.
دهقان تاکید کرد: البته شکی نیست که ما ملت امام حسین (ع) بیشتر از هر ملت دیگری به فکر جان همدیگر هستیم و خواهیم بود. مگر می‌شود عاشق آن حسینی باشیم که خود را برای نجات دیگران فدا کرد و به فکر همدیگر نباشیم؟ حتما عزاداران حسینی بیش از همه به فکر سلامتی و جان خود و دیگران هستند.
وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد همان طور که باید مراقب جان همدیگر باشیم باید مراقب روح و روان همدیگر نیز باشیم. پس آن چنان که باید برای حفظ جان خود مراقب فاصله فیزیکی باشیم، برای حفظ روح خود هم باید مراقب زیاد شدن فاصله اجتماعی از همدیگر باشیم. کم شدن فاصله فیزیکی به جسم ما ضریه می‌زند، اما زیاد شدن فاصله اجتماعی و دوری از یکدیگربه روح ما آسیب می‌زند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار