خبرهای داغ:
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین؛

فلسفه عاشورا خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی جوامع است

حجت الاسلام خضری گفت: ظرفیت عظیم عاشورا برای بیان فلسفه خودسازی، جامعه پردازی وتمدن سازی که به شکل هدفمند برای اصلاح امت و تشکیل تمدن اسلامی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۳۶۵۲۰۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت السلام والمسلین سید مهدی خضری در سخنرانی که به مناسبت شب هفتم محرم در جمع عزادران حسینی در هیئت حسین جان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت عظیمی در عاشورا برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی وجود دار‌د و حضرت سیدالشهدا هدف از قیام خود را اصلاح امت جدش یعنی جامعه سازی می داند و هنوز هم ما میانه راهیم و این هدف سیدالشهدا تحقق کامل نیافته و درزمان بقیه الله، قیام امام حسین علیه السلام تکمیل می شود.

دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در انقلاب اسلامی باید همیشه مراقب باندهای قدرت و ثروت باشیم و چیزی که به عدالت و انقلاب آسیب می زند، شکل گیری همین باندهای قدرت و ثروت است. باید مراقب انقلابی نماها بود. نمی شود دزدی را به اسم توسعه و پیشرفت، ارزش جلوه دهیم.

حجت السلام خضری ضمن اشاره به فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا ،تصریح کرد: برای روشن کردن علامت های دین رسول خدا و تمدن سازی است و هدف از انقلاب در نگاه امام و رهبری ،تشکیل جامعه و حکومت اسلامی چشم انداز انقلاب اسلامی ایران است و عاشورا مقدمه ای برای جامعه سازی و تمدن سازی است.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: در قیامی که برای خداست، حکومت و شهادت هردو پیروزی است. تمدن سازی با تمدن بازی متفاوت است، برخورد برخی افراد با بیانات مقام معظم رهبری به صورت ظاهری بوده است.

حجت السلام خضری با اشاره به این نکته که یکی از مهمترین ظرفیت های عاشورا ایجاد پیوند اجتماعی است، ادامه داد: در جامعه شناسی امروز دنيا دارای اهمیت است، اما امروز به طور عینی آثار امت سازی عاشورا را در جریان اربعین می بینیم و شعار «حب الحسین یجمعنا» یعنی حسین علیه السلام ما را جمع کرده است و چه کسی غیر از او می توانست همه را جمع کند و اگر عالم را خرج کنند که یک اربعین درست کنند، نمی توانند که تجمع انسان ها و قلوب همزمان باشد ،این همه چیز درگرو دنیا نیست ،بلکه معرفت و معنویت ملاک عمل است.

امام جمعه موقت قزوین در پایان گفت: یکی از مولفه های جامعه پردازی به تعبیر مقام معظم رهبری، ایجاد باور عمومی است و دشمن سیل شبهات را جاری می کند که نگاه هایمان و باورهایمان متفرق شود. همین شش ماهه ابا عبدالله با جریان شیرخوارگان در حال امت سازی است؛ حضرت علی اصغر هنوز هم درحال سربازی کردن است و عاشورا تمام نشده بلکه جاری و زندگی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها