خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

آزادگان با تأسی از امام حسین (ع) در برابر دشمن ایستادند

تبریز- مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: با تأسی از امام حسین (ع)، هیچ‌گاه به خواسته‌های دشمن تن ندادند و تسلیم ذلت نشدند.
کد خبر: ۹۳۶۵۲۴۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اصغر عباسقلی‌زاده با  گرامیداشت ۲۶ مرداد مصادف با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار داشت: ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، روز بزرگی در تاریخ کشورمان است؛ چراکه جمهوری اسلامی ایران توانست با سربلندی، رزمندگانی که مجاهدانه از دین و شرف دفاع کرده بودند را به وطن بازگرداند.

وی با بیان اینکه آزادگان، راه سیدالشهداء (ع) را در اردوگاه‌های رژیم بعثی ادامه دادند، گفت: این اسوه‌های صبر و مقاومت همه‌روزه در اردوگاه‌های رژیم بعثی شکنجه می‌شدند؛ اما با تأسی از امام حسین (ع) هیچ‌گاه به خواسته‌های دشمن تن ندادند و تسلیم ذلت نشدند.

سردار عباسقلی‌زاده با بیان اینکه آزادگان، صبورتر از سنگ صبور بودند، خاطرنشان کرد: آنان از قید نفس و نفسانیات و همه‌جا و همه‌کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزادگان را می‌توان جزو مومن‌ترین انسان‌های روی زمین دانست؛ چراکه آنان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشار‌های جسمی و روحی دشمنان ایستادند و از شکنجه‌های مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند.

وی آزادگان را سرمایه عظیمی برای ادامه آرمان‌ها و اهداف حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان والامقام معرفی کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت خود با روحیه ایستادگی و دلاوری و پایداری، از کیان و شرافت انقلاب اسلامی دفاع کرده و بهترین معنای واژگان «صبر» و «مقاومت» هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بنده فرارسیدن ۲۶ مرداد را به همه ملت ایران، به‌ویژه خاصه آزادگان عزیز استان آذربایجان شرقی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند متعال، توفیق روزافزون تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهبری حکیمانه ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) را مسألت می‌کنم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار