خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛
حجت الاسلام پنجی گفت:مکتب عاشوراء مکتب جریان ساز است نهضت امام حسین(ع) مدرسه ای است فراتر از زمین و زمان، مدرسه هجرت و جهاد که همه مردان را به ورود در مکتب عشق و راستی و بندگی و ارجمندی فرا می خواند.
کد خبر: ۹۳۶۵۴۷۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در مراسم عزاداری امام حسین(ع) سپاه ناحیه بوئین زهرا که با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار گردید، قیام امام حسین(ع) را قیامی آگاهانه و عقلانی دانست و گفت: یکی از مسائلی که در مورد نهضت امام حسین(ع) مطرح می شود این است که قیام امام حسین(ع)، عمل آگاهانه و عقلانی بوده یا ناآگاهانه و حساب نشده، قرائن و شواهد نشان می دهد که اسلام، انقلابش هم انقلاب صد در صد آگاهانه و از روی تصمیم و کمال آگاهی و انتخاب است.

وی در ادامه افزود: انقلاب آگاهانه می تواند ماهیت های مختلف داشته باشد، اتفاقاً در قضایای قیام امام حسین(ع) عوامل زیادی مؤثر است که این عوامل سبب شده است که نهضت امام حسین(ع) یک نهضت چند ماهیتی باشد نه تک ماهیتی.

حجت الاسلام پنجی، نهضت امام حسین(ع) را نهضت پیروز تاریخ جهان اسلام دانست و تأکید کرد: برترین مصداق نهضتی که در ظاهر شکست خورد و عالمی را عزت بخشید، نهضت امام حسین(ع) بود. آن حضرت خود، نهضتش را نهضتی پیروز معرفی کرده است؛ زیرا آنجا که عزت است، شکست نیست و انسان عزیز شکست ناپذیر است و اساساً واقعه کربلاء نشان دهنده این حقیقت است که پیوسته حق سربلند است و باطل منکوب و سرافکنده.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در پایان سخنان خود مکتب عاشوراء را مکتب جریان ساز معرفی کرد و تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) مدرسه ای است فراتر از زمین و زمان، مدرسه هجرت و جهاد که همه مردان را به ورود در مکتب عشق و راستی و بندگی و ارجمندی فرا می خواند، مکتبی که بیشتر جریان ساز است تا تاریخ ساز. مکتب عاشوراء در حقیقت شمشیری است از نیام برآمده برای پاره کردن بندهای اسارت، قیامی عدالتخواه، اقدامی برای دریدن غفلتها و بیدار کردن وجدان آدمها، نهضتی برای اصلاحگری در زمین خدا، حرکتی برای حفظ دین و دین باوری و مشعلی است فروزان فراروی رهروان حق و عدالت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها