خبرهای داغ:

پیام فرمانده سپاه شاهرود به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن

شاهرود_فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در پیامی ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۳۶۵۵۱۱
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
پیام فرمانده سپاه شاهرود به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهنبه گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در پیامی ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت.
متن پیام به شرح ذیل است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
(مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا)
مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند، بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود را دگرگون نکرده ‏اند. (سوره احزاب؛ آیه ٢٣)
سلام بر آزاد مردانی که صبورانه رنج اسارت را تحمل نموده و با سر افرازی همچون کبوترانی رسته از بند، به آغوش میهن بازگشتند.
روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامى‌مان شاهد حضور آزادگان سرافرازى بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه هاى مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامى خود گذاشتند. آزادگانی که با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهاى جسمى و روحى دشمنان ایستادند و از شکنجه ‏هاى مزدوران بعث هراسى به خود راه ندادند و راضی به رضای خدا بودند.
امام راحل چه زیبا و شایسته در توصیف فرزندان خود فرمودند: «اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و آزادگان جهان آن را زمزمه می‌کنند». آری، آنان نه تنها اسیر نبودند؛ بلکه آن‌ها دور از هرگونه وابستگی‌ها و دل بستگی‌ها بودند و ندای آزادمردی را به گوش همه جهانیان رساندند.
مقام معظم رهبری نیز می‌فرماید «شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن غصب شده بودید. خدای متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامی برگرداند».
قصه اُسرای جنگ تحمیلی چیزی نیست که با یک مطلب و یک مقاله و داستان بشود ادا نمود. حکایات آنان را باید اهل هنر و ادب به رشته تحریر و تصویر درآورند و به آیندگان و جوانانی که جنگ تحمیلی را درک نکرده اند به خوبی نشان دهند.
اینجانب این روز تاریخی را به تمامی آزادگان خانواده‌های معزز و شکیبایشان و همه ملت مقاوم و آزاد‌اندیش ایران سرافراز به ویژه آزادگان و ایثارگران تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال تمنا دارم به همه ما توفیق خدمتگزاری خالصانه و مجاهدانه در راه سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی را عنایت فرماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار