فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه:

افتتاح بیمارستان تخصصی بیماران حاد تنفسی نیروی زمینی سپاه

با شیوع ویروس کرونا، بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک راهبرد اصلی و اساسی را مدنظر قرار داد.
کد خبر: ۹۳۶۵۵۲۲
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار احمد اخوان‌مهدوی، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در حاشیه افتتاح بیمارستان تخصصی بیماران حاد تنفسی نیروی زمینی سپاه گفت: با شیوع ویروس کرونا، بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک راهبرد اصلی و اساسی را مدنظر قرار داد. در همین راستا، مدیریت ما از بیماری تروما به درمان بیماران حاد تنفسی تغییر پیدا کرد. تحقق این مهم نیازمند زیرساخت‌ها و آمادگی‌هایی از حیث آموزشی، دانشی، تجهیزاتی و فناوری‌های نوین بود که خوشبختانه ایجاد شد. با این تغییر رویکرد، مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه به یک سازمان واکنش سریع تبدیل شده است.


سردار اخوان مهدوی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که اقدامات باید به‌ موقع، سریع و موثر باشند و لذا با تکیه بر این رهنمود، به راهبرد کنونی رسیدیم. اقدامات اساسی در ذیل راهبرد بهداری نیروی زمینی انجام شده که از جمله آن می‌‎توان به فعال کردن بیمارستان‌های ثابت و سیار اشاره کرد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در انتها گفت: برهمین اساس، هزار و 632 تخت بستری در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت؛ علاوه بر این، هزار و 512 تخت سیار نیز به این امر اختصاص یافت و تاکنون 200 تیم تخصصی و گروه پزشکی و پرستاری از مجموع کارکنان نیروی زمینی سازماندهی شده است. این تیم‌ها در استان‌های هرمزگان، گلستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی قرار گرفته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها