عزای حسینی هفتم محرم در حسینیه شهدا توسط حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در هفتم محرم مجلس عزادای سیدالشهدا (ع) را در حسینیه شهدا (حسینیه بزرگ) در محله محموداباد با دعوت از خانم رفیعی برگزار کرد.
کد خبر: ۹۳۶۵۶۶۷
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: رفیعی گفت: کسی که در دنیا به فکر آباد کردن قیامتش باشد، نه تنها مرگ را تلخ نمی‌داند؛ بلکه به آن مشتاق است حتی تنهایی مرگ هم برایش تلخ نیست و به تعبیری اصلا تنهایی ندارد. ما فکر می‌کنیم تنهایی در هنگام مرگ برای همه است در حالی که مطابق بعضی روایات مومن هنگام مرگ تنها نیست و اهل بیت به او سر می‌زنند
وی اظهار داشت: در روایتی آمده است که مومن تا لحظه‌ای که مرگش برسد پیوسته از قیامت ترس دارد و نمی‌داند که خدا از او راضی است یا نه. وقت جان دادن که می‌بیند وقت جدایی از زن و فرزند و دارایی هایش است همه‌ی وجودش را اندوه و حسرت پر می‌کند؛ و وقتی نگاه مومن به گوشه‌ای از درجاتی می‌افتد که خدا برایش در بهشت در نظر گرفته و جایگاهش را می‌بیند مشتاق مرگ می‌شود.
رفیعی خاطر نشان کرد: اگر در کربلا اصحاب حسین (ع) مشتاق مرگ بودند. اگر شهدای دفاع مقدس و شهدای کشورمان یزای شهادت از هم سبقت می‌گرفتند دلیلش این است که زاویه‌ی دید متفاوتی داشتند. افق دیدشان آن قدر بود که لذت هم نشینی با پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را می‌دیدند.
وی تصریح کرد: روز عاشورا سیدالشهدا (ع) هر چه به شهادت نزدیک‌تر می‌شد افروخته‌تر می‌شد. جوانان او بر سر شهادت مسابقه می‌دادند. همه هم می‌دانستند چند ساعت دیگر شهیدند. آن‌ها از هم سبقت می‌گرفتند، چون می‌فهمیدند برای چه آمده اند و کجا می‌روند.
ارسال نظرات