خوشاب:

امر به معروف و نهی از منکر سلامت

تیم های تذکر لسانی آمران سلامت فعالیت مجدد خود را در بخش نوده انقلاب آغاز کردند.
کد خبر: ۹۳۶۵۷۰۴
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(علیه السلام) در گفتگوی با خبرگزاری بسیج گفت: هدف ما تداوم طرح شهید سلیمانی است و بسیج از تمام ظرفیت های خود برای مقابله با طغیان ویروس کرونا استفاده خواهد کرد.

انصاری ادامه داد: در راستای طرح شهید سلیمانی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در بخش، با توجه به موج پنجم کرونا با همکاری شبکه بهداشت تیم های بیماریابی در سطح بخش فعال شد. هدف تیم های تشکیل شده در گام اول بیماریابی است و گام بعد تهیه بسته های مواد غذایی برای خانواده های درگیر با کرونا است. در همین راستا 35 بسته کمک معیشتی به ارزش ریالی 250 هزار تومان با همکاری حوزه های مقاومت بسیج حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و امام جعفر صادق(علیه السلام) تهیه و به خانواده های نیازمند مبتلا به کرونا تحویل شد.

 

همچنین در پی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در بخش نوده انقلاب و لزوم توجه به حضور پررنگ تیم های تذکر لسانی در میدان، از ابتدای محرم 1400 این تیم ها در سطح بخش فعال شده و با حضور در اماکن عمومی روستاها و تذکر لسانی برای استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و توزیع ماسک رایگان فعالیت خود را از سر گرفتند.

 

و در ادامه نیز با توجه به نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، دومین نشست ستاد مبارزه با کرونا در محل بخشداری برگزار شد.

در این نشست که با حضور بخشدار، فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(علیه السلام) و مسولین هیئات مذهبی روستاهای بخش در تاریخ 1400/5/24 برگزار شد، با توجه به اینکه کرونا مساله اول بخش بوده، اشاره شد:

1-برگزاری جلسات عزاداری در مکانی باز و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی صورت بگیرد.
2-شبکه بیماریابی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی با کمک شبکه بهداشت و بسیج مجدد فعال گردد.
3-طبخ و توزیع نذورات به صورت بسته بندی شده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شود.
4-ضدعفونی محل برگزاری عزاداری باید با قوت و شدت بیشتری دنبال شود.
5-برگزاری دسته روی عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا در بخش نوده انقلاب ممنوع است.

 

و همچنین در انتها، جلسه توجیهی جهت اجرای هر چه بهتر طرح شهید سلیمانی موسوم به طرح محله محور مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایام ماه محرم نیز برگزار شد.

در این نشست که با حضور مسئولین و هیات امنای مساجد سطح شهر سلطان آباد در تاریخ ۱۴۰۰.۰۵.۲۴ در نمازخانه سپاه خوشاب انجام شد فرمانده سپاه خوشاب،سرهنگ ذوالفقاری ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)،بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در هیات ها تاکید کرد.

ذوالفقاری افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی که بصورت محله و مسجد محور انجام میگیرد می توان هیات نمونه و شایسته ی حسینی را به نمایش گذاشت و با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، استفاده از ماسک،اجرای عزاداری ها در فضای باز و سایر شیوه نامه های بهداشتی میتوان ضمن عزاداری و گرامیداشت ایام محرم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها