عزاداری سیدالشهدا (ع) در پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

دهقان در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع): دشمن می‌خواهد به بهانه‌ی کرونا مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) را کمرنگ کند، چون این مجالس عرصه‌ی تقویت همدلی است.
کد خبر: ۹۳۶۵۷۵۲
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی مجلس عزای حسینی را انتهای بلوار شهید شعرباف کنار نخل محله محمود آباد با سخنرانی حجت الاسلام علی رضا دهقان و نوحه سرایی آقای میرحسینی در جمع بسیجیان پایگاه مطهره و مردم این محله برگزار کرد.
دهقان گفت: از میان مردم روزگار اباعبدالله (علیه السلام) تنها مردم کوفه همدل شدند و برای امام حسین (علیه السلام) دعوت نامه فرستادند. امام (علیه السلام) هم دلیل حرکت خود به سمت کوفه را نامه‌های مردم دانستند.
وی ادامه داد: عبیدالله بن زیاد راز کوفیان را فهمیده بود و می‌دانست برای کمرنگ کردن تاثیر حرکت امام باید بین کوفیان دست به تفرقه افکنی بزند. کار به جایی رسید که فرزدق روحیه‌ی کوفیان را برای امام حسین (علیه السلام) چنین ترسیم کرد: «دل هایشان با توست، اما شمشیرهایشان در برابر تو.»
دهقان هشدار داد: از بین رفتن همدلی مسلمانان امروز هم آرزوی دشمنان است. راه نجات مسلمانان هم در پناه بردن به راهکار امیرالمومنین (علیه السلام): «انسانِ تنها بهره‌ی شیطان است؛ همان گونه که گوسفند تنها طعمه‌ی گرگ می‌شود.»
وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد به بهانه‌ی کرونا مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) را کمرنگ کند، چون این مجالس عرصه‌ی تقویت همدلی اسست؛ و جالب این که تجربه‌ی کشور‌های مختلف نشان داد که کرونا را هم با همدلی می‌توان شکست داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار