عزاداری سیدالشهدا توسط پایگاه ریحانه النبی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

پایگاه ریحانه النبی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در روز هشتم محرم مجلس عزای حسینی با سخنرانی خانم رفیعی در حسینه بزرگ محمودآباد برگزار کرد.
کد خبر: ۹۳۶۵۷۵۸
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: رفیعی گفت: نماز جماعت و حج و جهاد، همه عبادت هی جمعی اند، اما در کنار این‌ها نباید از یاد برد که یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت با ارزش‌تر است. تفکر خلوت می‌طلبد، اما گاه در میا جمع هستی و خلوت دست نمی‌دهد. نیازی به کناره گیری و گوشه نشینی نیست. با خودت خلوت کن. خودت را با خودت تنها بگذار.
وی افزود:، اما کدام تنهایی پسندیده‌تر است؟ و کدام ناپسند؟ از طرفی دست خدا با جماعت است. از سوی دیگر همیشه جمعیت و اکثریت نشان حق نیست. چگونه می‌توان تشخیص داد؟
رفیعی تصریح کرد:خلوتی ناپسند است که به خود سرگرمت کند و به غفلت بکشاندت. برصیصای عابد مستجاب الدعوه را خلوتی طولانی با نامحرم به گناه انداخت و سرنگون کرد. اما خلوت و تنهایی همراه با اندیشه و به خودپردازی پسندیده‌تر است اگرابوذر را همراه راستین پیامبر (ص) می‌دانی یادت نرود که بیشترین عبادت او تفکر بود.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید موانع خلوت‌های سازنده را از میان برداشت، از دوست غفلت آور گرفته تا گوشی غرق کننده در ازدحام تنهایی. خلوت‌های سرنوشت ساز حُر در میان سپاه سی هزار نفره‌ی یزید، عاقبت، عاقبت به خیرش کرد و او را به رستگاری رساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار