سردار حسین معروفی اظهار کرد:

توزیع ۹ هزار بسته کمک معیشتی بین محرومان به مناسبت تاسوعای حسینی

فرمانده سپاه ثارالله گفت:توزیع 9 هزار بسته کمک معیشتی به ارزش سه میلیارد تومان از امروز در سراسر استان کرمان
کد خبر: ۹۳۶۵۷۸۴
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، رزمایش کمک‌های مومنانه ظهر امروز به مناسبت تاسوعای حسینی در حسینیه ثارالله برگزار شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان در حاشیه این مراسم اظهار کرد:امروز درگیر پیک پنجم ویروس منحوس کرونا با جهش دلتا هستیم و بشدت نگران سلامتی مردم هستیم.
معروفی تاکید کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) یکسال و نیم در رابطه با کمک‌های مومنانه راه اندازی شده است، اما باید گفت که بخشی از وظایف این قرارگاه در حوزه‌ی ارزاق است بلکه این قرارگاه همچنین در حوزه آب رسانی، جهیزیه و ... در تلاش است.
این مقام مسئول تصریح کرد:هم اکنون در تمام ورودی و خروجی‌های استان کرمان نیرو‌های بسیج در کنار نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه هستند ضمن این که در ۹۰ مرکز واکسیناسیون استان، بسیج در کنار کادر بهداشت و سلامت به صورت مشترک در حال فعالیت است علاوه بر آنکه ۸ مجموعه از این مراکز به تنهایی بر عهده‌ی بسیج است.
معروفی توضیح داد: در حوزه‌ی آموزش و اطلاع رسانی در خصوص ویروس منحوس کرونا با جدیت پای کار آمده ایم از جمله آن که در طرح شهید سلیمانی که در ابعاد مختلف رهگیری، شناسایی، نظارتی، مراقبتی و حمایتی بیماری منحوس کرونا است، درحال انجام وظیفه هستیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: با فراخوانی که زده ایم تا روز گذشته نهصد و هشتاد نفر نیرو را در اختیار کادر پزشکی گذاشته ایم و دوباره این فراخوان را داده ایم.
وی افزود: به دنبال این هستیم تا با به کارگیری نیرو‌های بسیجی، پیشکسوتان و دانشجویان و با آموزش این نیرو‌ها به کمک کادر پزشکی برویم و با جهاد در این راه از جان مردم مراقبت کنیم چرا که اکنون بزرگترین کار و کمک مومنانه حفظ سلامت مردم است.
معروفی بیان کرد: سخن معروف شهید سلیمانی که گفت: " ما ملت امام حسینیم" به معنای ملجا و تکیه گاه یکدیگر شدن و عاشورای حسینی نیز به معنای مراقبت از آبرو و حفظ جان یکدیگر است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) موضوع کمک‌های مومنانه بسیار جدی است و تا امروز ۵۶۲ هزار بسته‌ی معیشتی در سطح استان توزیع کرده ایم که در مرحله‌ی اول ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانواده و در مرحله‌ی دوم ۶۲ هزار خانواده را شناسایی کرده ایم.
 
توزیع ۹ هزار بسته کمک معیشتی بین محرومان به مناسبت تاسوعای حسینی

وی بیان کرد: امروز ۹ هزار بسته به ارزش سه میلیارد تومان در سراسر استان توزیع می‌شود که این بسته‌ها شامل گوشت گرم، برنج، روغن و ماکارونی است و از این تعداد هزار و ۴۰۰ بسته متعلق به حسینیه‌ی ثارالله کرمان است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: قرار است که در سه هفته‌ی متوالی کمک‌های مومنانه تحت قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و خاص طرح شهید سلیمانی انجام شود که اولین گام آن امروز با ۹ هزار بسته و دو گام دیگر آن در دو هفته‌ی متوالی دیگر آن هم با هدف قطع زنجیره‌ی کرونا صورت می‌گیرد.
معروفی عنوان کرد: بانی و پایه گذار حسینیه‌ی ثارالله شهید حاج قاسم سلیمانی است، در سال گذشته و امسال از آنجا که درگیر شرایط کرونایی شدیم هیئت امنای این حسینیه تصمیم گرفتند که غذا پخت نکنند و غذای ظهر عاشورا را که هر سال داشتند تبدیل به هزار و ۴۰۰ بسته برنج و گوشت گرم کردند.
وی افزود: با شناسایی انجام شده در شهر کرمان ۷۰۰ بسته از این تعداد امشب یعنی شب عاشورا توزیع می‌شود و ۷۰۰ بسته‌ی دیگر فردا ظهر توزیع خواهد شد.


معروفی در پایان خاطر نشان کرد: از مومنان، خیرین و همه‌ی هیئت‌ها خواستارم که این سه هفته را جدی بگیرند و هر کس در وسع خود هر چه می‌تواند بیاورد که در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در طرح شهید سلیمانی آورده شود تا در جهت ریشه کن کردن ویروس کرونا قدم برداریم.
ارسال نظرات