اقامه نماز ظهر عاشورا حسینی توسط حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

اقامه ی نماز ظهر عاشورا به همت حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در حسینیه شهدای محمودآباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۶۲
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در حسینیه شهدا محمودآباد با دعوت از خانم رفیعی جهات مداحی و سخنرانی و حجت الاسلام ذاکری جهت سخنرانی و اقامه ی نماز ظهر عاشورا عاشورای حسینی را به پا داشت و در آخر با توزیع بسته های اطعام مجلس عزا را به پایان رساند.
ذاکری گفت: قساوت قلب فقط برای شخص جانی نیست؛ بلکه قسی القلب شدن مراتب و سطوح مختلفی دارد. اینکه گاهی می بینیم مردم به کالایی نیازمندند و کسی آن کالا را انبار می کند و اصلا در فشار بودن مردم برایش مهم نیست از نمونه های قساوت قلب است.
وی اظهار داشت: قلب کسی که از در خانه ی اهل بیت (ع) جدا شد و همدل و همراه با ولی خدا و مومنان نشد و حاضر نشد زیر خیمه ی حسین (ع) با مومنان جمع شود، خیلی سخت تر است و کارش به جایی می رسد که به جای جمع شدن دور شمع وجود امام (ع) جلوی او می ایستد و شمشیر بر رخش می شد.
ذاکری تصریح کرد: اگر نگاهی به صحنه های کربلا بیندازیم، به وضوح اوج قساوت را می بینیم. کسانی که برای امام حسین (ع) نامه نوشته بودند و بعد متفرق شدند، بر سر غارت عمامه ی سبط نبی (ص) با هم دعوا می کردند. آنانی که خود را مسلمان می نامیدند، به ناموس رسول خدا (ص) حمله ور شدند و خیمه ها را آتش زدند. این قلب های مرده به حدی سنگ شد که گوش ها را به طمع گوشواره ای پاره کردند و نعره کشان و شلاق به دست به دنبال یتیمان حسین (ع) در بیابان ها دویدند این ها بویی از انسانیت نبردند و قلبی برایشان نمانده.
وی خاطر نشان کرد: برای نجات از قساوت قلب باید در لقمه ها دقت کنیم که حلال باشد.به یتیمان مهربانی کنیم و دست محبت برسرشان بکشیم.و مهم تر از کمک مالی، کمک روحی به این افراد است. همچنین به ملاقات عالمی برویم و از آن غافل نباشیم که پیامبر (ص) در این باره فرمودند: « هر کس عالمی را تا چهل روز زیارت نکند، قلبش ی میرد یعنی قساوت قلب پیدا می کند. »
ارسال نظرات
آخرین اخبار