ظهر عاشورایی در کوچه شهید پاک نژاد توسط پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

در ظهر عاشورا مراسم عزاداری توسط پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی با سخنرانی و اقامه نماز ظهر توسط حجت الاسلام علی رضا دهقان در کوچه شهید پاک نژاد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۹۰
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:دهقان گفت: انسان در برابر داشته هایش چهار گزینه پیش رو دارد: یا از داشته اش به دیگران نمی‌دهد و «بخل» می‌ورزد، یا از اضافه‌ی داشته اش به دیگران می‌بخشد و «انفاق» می‌کند، یا از داشته‌ی مورد نیاز خود به دیگران هم می‌دهد و به «مواسات» آراسته می‌شود، یا داشته اش را تمام و کمال می‌بخشد و نشا «ایثار» می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: مواسات یا کمک به دیگران هم چهره‌های گونانگون دارد: گاه انسان از دارایی مالی خود به دیگران می‌بخشد. زمانی هم دسنش خالی است، اما کمک‌های عملی از دستش بر می‌آید. جایی دیگر از آبرو و اعتبارش مایه می‌گذارد و دستی را می‌گیرد. گاهی هم از همه‌ی هستی اش می‌گذرد و جانش را فدا می‌کند.
دهقان تصریح کرد: این جانبازی همان نشان ایثار است که بر سینه‌ی عباس بی علی (ع) خوش می‌درخشد. اباالفضل العباس (ع) بار‌ها از زبان اهل بیت (ع) به تعبیر «مواسی» و «موثِر» یعنی یاریگزز و ایثارگر مفتخر شده است.
وی افزود: دو محرم است که هر وقت یاد عباس (ع) می‌کنیم، یاد سردار عزیزمان می‌کنیم چرا که او هم علمدارمان بود و دستش را داد و از جانش برای امنیت گذشت و ایثار کرد. دو سال است که با جان دل می‌فهمیم که علمدار رفت و نیامد یعنی چه.
ارسال نظرات