ناصری یزدی تصریح کرد: یکی از مهمترین و با اولویت‌ترین مسائلی که باید توسط دولت مد نظر قرار گیرد، رفع مسائل اقتصادی و کمک به بهبود وضعیت معیشتی مردم است.
کد خبر: ۹۳۶۶۱۶۱
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت عاشورای حسینی اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های عصر امام حسین (ع) این بود که در دوران‌های پیش از آن حضرت حتی دوران امام حسن مجتبی (ع)، ظاهر اسلام حفظ می‌شد گرچه باطن آن توسط معاویه اصلا اسلامی نبود، ولی حداقل حفظ ظاهر داشتند، ولی در دوران یزید حتی ظاهر اسلام را هم حفظ نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد و رویه یزد به همان صورت باقی می‌ماند معلوم نبود که از اسلام نام و اثری باقی بماند و بگذارند از قرآن خبری در جامعه وجود داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه دستگاه بنی‌امیه و یزید سعی داشتند هرآنچه که نبی مکرم اسلام، امام علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) برای اسلام زحمت کشیده بودند را به صورت کامل نابود کنند، گفت: امام حسین (ع) برای جلوگیری از این خیانت و توطئه بزرگ ایثار بزرگی کرد و با به شهادت رسیدن خود و یاران، فرزندان و برادرانش و اسارت خانواده‌اش دست به قیام زد و جلوی این احراف عظیم را گرفت.

ناصری یزدی با بیان اینکه خود آن حضرت هم در ارتباط با فلسفه قیام خود چنین می‌فرمایند که برای احیای دین جدم قیام کردم بیان کرد: مسلمانان باید این درس امام حسین (ع) را با برگزاری همین روضه‌ها و عزاداری‌ها و سخنرانی در ارتباط با فلسفه قیام آن حضرت زنده نگاه دارند و نگذارند که این حرکت عظیم و والا و بی‌نمونه در طول تاریخ به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه یزد به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و با تسلیت این مصیبت گفت: امیدوارم که عزاداران سالروز شهادت آن حضرت را هم به بهترین نحو ممکن گرامی داشته و به عزاداری در سوگ آن حضرت بپردازند.

وی به آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: امیدوارم که همه وعده‌هایی که توسط رئیس جمهور منتخب داده شده مورد توجه قرار گیرد و مسئولان امور خود را مردمی کرده و به رفع مشکلات مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: همه مدیران، مسئولان و وزرایی که در این دولت شروع به فعالیت می‌کنند نباید به هیچ عنوان تلاش و کوشش جهادی را فراموش کنند و حتما باید برای رفع مشکلات مردم به صورت ویژه برنامه‌ریزی داشته باشند.

ناصری یزدی تصریح کرد: یکی از مهمترین و با اولویت‌ترین مسائلی که باید توسط دولت مد نظر قرار گیرد، رفع مسائل اقتصادی و کمک به بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

امام جمعه یزد گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که باید در این دولت در ارتباط با مسائل مختلف به ویژه اقتصاد مورد توجه قرار گیرد، اصلاح برخی رویه‌های اشتباهی است که در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از فعالان اقتصادی صرفا به دنبال سود بیشتر در جامعه هستند و به همین دلیل هم واسطه‌گری و دلال‌بازی در فعالیت‌های اقتصادی به صورت گسترده به وجود آمده است، افرادی هم هستند که اقدام به واردات با ارز دولتی می‌کنند، ولی همان اجناس وارداتی را با قیمت ارز آزاد در بازار به فروش می‌رسانند؛ دولت حتما باید برای اصلاح این رویه‌های اشتباه برنامه جدی داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: برای رویه‌هایی از جمله واردات و صادرات باید همانند بسیاری دیگر از کشور‌های پیشرفت در حوزه اقتصاد، برنامه‌ریزی دقیق وجود داشته باشد و هر کس بتواند در چهارچوب مشخصی به فعالیت بپردازد نه اینکه هر کسی توانست دست به واردات بزند، قیمت‌گذاری را هم به هر صورتی تمایل داشته باشد انجام دهد.

ناصری یزدی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دولت باید برنامه کوتاه‌مدت، جدی و اثرگذار داشته باشد افزود: برای دراز مدت هم دولت باید علاوه بر بحث اقتصاد، در حوزه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش برنامه مدون و جدی داشته باشد و تحولی اساسی در سیستم آموزشی کشور به وجود آورد.
ارسال نظرات