خبرهای داغ:
سردار فرجی گفت: بعد از فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با حضور جهادی و میدانی نیروهای مسلح در مبارزه با کرونا، سپاه با تمام ظرفیت نیرویی شامل پرستار، پزشکیار و نیروهای خدماتی همراه دانشگاه علوم پزشکی است.
کد خبر: ۹۳۶۶۲۲۰
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در رابطه با فعالیت های سپاه و بسیج در موضوع کرونا اظهار داشت: قرارگاه شهید سردار سلیمانی در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور، با هدف کنترل و کاهش کرونا آغاز به کار کرد.


وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی 68 تیم مراقبتی، 430 تیم حمایتی، 140 تیم نظارتی در سراسر استان خراسان شمالی در قالب دو هزار و 700 بسیجی این ماموریت را عهده دار شدند.


فرجی اضافه کرد: در ادامه اجرای این طرح 22 هزار و 570 بسته معیشتی برای بیماران کرونایی به ارزش ریالی 9 میلیارد تومان توزیع شد و  160هزار بسته معیشتی کمک های مومنانه در بین اقشار مختلف جامعه به ارزش ریالی 64 میلیارد تومان و همچنین 117 هزار و 600 بسته بهداشتی بین مردم و گروه های هدف توزیع شده است.


فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حال ارائه خدمت به مردم هستند، ادامه داد: علاوه بر این یک مرکز واکسیناسیون مستقل در مجموعه ایثار فعال است که در قالب 10 غرفه به افراد مراجعه کننده برای دریافت واکسن، خدمات دهی می کنند.


وی یادآور شد: 95 نفر از بسیجیان نیز در حوزه واکسیناسیون به کارگیری شده اند.
فرجی خاطرنشان کرد: همچنین شورای راهبری مقابله با کرونا در سطح محلات و روستاها در 540 نقطه فعال شده است که اعضای شورای راهبری شامل فرمانده پایگاه بسیج محله یا روستا، امام جمعه و مسئول خانه بهداشت، دهیار و شورای روستا هستند.


وی ماموریت شورای راهبردی روستا و محله را نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح روستا و محله، نظارت بر قرنطینه خانگی افراد تست مثبت، پیگیری، جلوگیری و پیشگیری از برگزاری برنامه های تجمعی عنوان کرد.


فرجی اضافه کرد: رزمایش نظارت بهداشتی بر بازار، ادارات و کارخانه جات در دستور کار قرار گرفته که برای هفته آینده برنامه ریزی شده، که طی هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و ظرفیت سازمان های اقشاری بسیج 250 نفر در این طرح به کارگیری خواهند شد.

 فعالیت 200 نیروی بسیجی در شیفت ایثار بیمارستان های کرونایی استان
فرمانده سپاه استان علاوه بر این از راه اندازی خودروهای سیار برای اطلاع رسانی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: طی توافق با دانشگاه علوم پزشکی استان 200 نفر از بسیجیان به عنوان نیروهای خدماتی در شیفت ایثاربرای حضور در بیمارستان های کرونایی و کمک به جامعه خدماتی و پرستاری فعالیت دارند.


فرجی اضافه کرد: هفت نفر از پرستاران و کارکنان رسمی پرستاری در سپاه جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان های استان مامور به خدمت شده اند ودر مجموع 35 نفر از پزشک یاران و بهیاران آماده اعزام به بیمارستان ها هستند.


فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی یادآور شد: هماهنگی با کلیه دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر، کمیته امداد، آموزش و پرورش، استانداری، نظام پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی جهت هم افزایی ظرفیت های درمانی استان و همگرایی برای مدیریت این بحران، انجام شده است.


وی در رابطه با راه اندازی بیمارستان صحرایی در استان خراسان شمالی در وضعیت فعلی و بحرانی کرونا توضیح داد: توانمندی درون استان جهت تامین تخت و مکان بستری شامل مراکز پادگانی، سالن های ورزشی، تخت ها و مجموعه درمانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی است که آمادگی برای اختصاص تمام این ظرفیت ها اعلام شده تا با هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان در اختیارشان قرار بگیرد.


فرجی اضافه کرد: اما نکته قابل توجه این است که راه اندازی بیمارستان صحرایی یک ماموریت تخصصی است که باید نیروی زمینی سپاه پای کار باشد، بنابراین پیگیری ها از سمت سپاه استان انجام شده اما در حال حاضر اولویت با استان خراسان رضوی است و اکنون این نیرو ها در آنجا مستقر شده اند.


وی گفت: بعد از فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با حضور جهادی و میدانی نیروهای نظامی، سپاه استان نیز بیش از پیش پای کار بوده و با تمام ظرفیت های نیرویی، شامل پرستار ، پزشک یار و نیروهای خدماتی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است تا کمک شود که تجدید قوایی برای نیروهای دانشگاه استان انجام شود.


فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان داشت: سپاه استان همچنان پای کار است و به صورت کامل از تمام توانمندی هایی که دارد برای کاهش کرونا استفاده خواهد کرد و دریغ نخواهد کرد.


سردار فرجی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می شود که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، تا جایی که امکان دارد از ترددهای غیرضروری کاسته شود و برای انجام تست سعی کنند به مراکز درمانی مراجعه نکنند بلکه با نیروهای طرح شهید سلیمانی تماس بگیرند تا در منزل،نمونه گیری انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها