شورای ملی فلسطین:

خواستار دخالت فوری عربی و اسلامی و بین المللی برای توقف تجاوزات اشغالگران در قدس هستیم

شورای ملی فلسطین خواستار دخالت عربی و اسلامی و بین المللی برای پایان دادن به تجاوزات اشغالگران صهیونیست به مسجدالاقصی شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۲۳۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، شورای ملی فلسطین بر ضرورت دخالت فوری عربی اسلامی و بین المللی برای توقف تجاوزات صهیونیستها به مسجدالاقصی در قدس اشغالی تاکید کرد.

 در بیانیه این شورا به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد جنایت صهیونیستها در به آتش کشیدن مسجدالاقصی آمده است تجاوزات به مقدسات مسیحی و اسلامی در مسجدالاقصی و ادامه عملیات یهودی سازی مستلزم دخالت عربی اسلامی و بین المللی برای پایان دادن به تجاوزات و جنایات اشغالگران اسرائیلی است.

 در این بیانیه آمده است تجاوزات مستمر اشغالگران و شهرک نشینان اسرائیلی به مسجدالاقصی در ادامه جنایت آتش زدن این مکان مقدس در 52 سال پیش است.

 شورای ملی فلسطین آورده است اشغالگران در حالی که، سیاست خود برای تغییر وضعیت حقوقی و دینی مسجدالاقصی را تشدید کرده اند، در عین حال برای اجرای پروژه یهودی سازی قدس اشغالی با تکمیل پاکسازی نژادی و کوچاندن اجباری فلسطینیان با زمان مسابقه داده اند.

 این شورا درباره اقدام اشغالگران برای اجرای پروژه یهودی سازی در قدس اشغالی و از بین بردن آثار و نشانه های مسجدالاقصی هشدار داد و تاکید کرد هدف از این اقدامات، ایجاد تغییر بیشتر در ماهیت عربی و اسلامی و از بین بردن آثار و نشانه های تاریخی و تمدنی و فراهم کردن زمینه بیشتر برای تجاوزات به مسجدالاقصی است.

 در این بیانیه آمده است سکوت در برابر عملیات یهودی سازی مسجدالاقصی و تشدید تجاوزات به آن و بازداشتن نمازگزاران از رسیدن به این مکان مقدس و سرکوب و بازداشت آنها، همدستی با عاملان ارتکاب این جنایات و مانع بازخواست و مجازات آنهاست.

 این شورا خواستار تحرک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و دیگر نهادهای عربی و اسلامی برای حمایت از مسجدالاقصی و شهر قدس اشغالی و عمل کردن آنها به مسئولیتها و تعهدات مالی و سیاسی خود برای نجات این اماکن مقدس شد.

 این شورا همچنین از تمام نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت خواست تدابیر و اقدامات عملی برای حمایت از مسجدالاقصی و شهر قدس اشغالی را اتخاذ کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار