الآن شخص و وجود مقدس امام حسین (ع) که در بین ما نیستند، از نظر ظاهر، مرام حسین در بین ما هست و ما از مرام حسین دفاع می‌کنیم و می‌جنگیم با کسانی که مخالف با مرام حسین‌اند و سازش می‌کنیم با کسانی که در مسیر حسین‌اند.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۱۹
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور از مؤسسین لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و فرمانده قرارگاه فتح بود که با وجود دو بار مجروحیت و جانبازی از ناحیه دست لحظه‌ای همرزمانش را تنها نگذاشت و سرانجام در عملیات «والفجر ۲» به شهادت رسید و همان‌طور که آرزویش بود، جاویدالاثر شد.

آنچه در ادامه می خوانید متن سخنان منتشرنشده شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور در سوم مردادماه سال ۱۳۶۱ در طی عملیات رمضان است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این صوت را برای نخستین بار منتشر کرده است:

شهید ردانی‌پور در سوم مردادماه سال ۱۳۶۱ در پایگاه شهید مدنی هنگام عملیات رمضان با بیان اینکه مرام رزمندگان اسلام همان مرام سیدالشهدا (ع) است، بیان کرد:« شعار ما این است، به امام حسین (ع) این را گفتیم و امام حسین (ع) امام ماست: «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ» امام حسین (ع)! ـ به زبان ساده ـ شما امام ما هستید، ما شیعه شما هستیم، ما صلح می‌کنیم با کسی که با شما سازش داشته باشد؛ یعنی کسی که مرام و روش و عقیده شما را احترام می‌گذارد و در آن مسیر قرار بگیرد و می‌جنگیم با کسی با شما بجنگد. الآن شخص و وجود مقدس امام حسین (ع) که در بین ما نیستند، از نظر ظاهر، مرام حسین در بین ما هست و ما از مرام حسین دفاع می‌کنیم و می‌جنگیم با کسانی که مخالف با مرام حسین‌اند و سازش می‌کنیم با کسانی که در مسیر حسین‌اند.»

درباره عملیات رمضان

عملیات رمضان با رمز یا مهدی (عج) ادرکنی در شرق بصره آغاز شد. این عملیات از ۲۲ تیرماه تا هفتم مردادماه سال ۱۳۶۱ به طول انجامید. هدف از عملیات رمضان حضور قوای نظامی ایران در پشت شط العرب و تسلط بر معابر وصولی بصره بود که با حضور سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انجام شد. در این عملیات رزمندگان اسلام در ۱۳۳ گردان پیاده؛ ۲۰ گردان زرهی، ۱۱ گردان مکانیزه و ۱۰ گردان توپخانه حضور داشتند. تصرف ۴۰ کیلومترمربع از خاک دشمن حاصل این عملیات بود که دشمن بیش از ۶۴۰۰ کشته و زخمی و ۱۳۱۵ اسیر داشت. در ضمن چهار شکر و سه تیپ زرهی دشمن بین ۲۰ تا ۶۰ درصد منهدم شد و ۹ تیپ پیاده دشمن بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت و تلفات را متحمل شد.

ارسال نظرات