دکتر افشین محمدی اپتومتریست و پزشک جهادگر در گفتگو با «بسیج»:

زکات علم نخبگان خدمت به مردم در مناطق محروم

یک پزشک جهادگر گفت: زمانی که بیماری را در سنین خیلی پائین و در همان مراحل اولیه تشخیص می‌دهیم بهترین خدمت و خاطره است.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۳۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

دکتر افشین محمدی اپتومتریست و پزشک جهادگر در اردوهای جهادی سپاه اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به تجربه حضور خود در بیمارستان صحرایی گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی توفیق خدمت به محرومان را در اردوهای جهادی سپاه اراک را پیدا کرده‌ام.

وی به انگیزه حضور خود و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم گفت: بحث مالی در این اردوها اصلا وجود ندارد و تنها انگیزه‌ای که وجود دارد خدمت رسانی است چراکه ما در این کشور تحصیل کرده و رشد یافته‌ایم و به نوعی از مواهب این مملکت بهره گرفته‌ایم بنابراین باید زکات آن را پرداخت کنیم که این زکات هم خدمت به مردم از جمله محرومان است.

این پزشک جهادگر بهترین خاطره خود تشخیص به موقع بیماری دانست و گفت: زمانی که بیماری را در سنین خیلی پائین و در همان مراحل اولیه تشخیص می‌دهیم بهترین خدمت و خاطره است. داشتم بیماری را که با تشخیص به موقع، مانع نابینایی او شده‌ام و این بهترین خاطره است.

محمدی ادامه داد: مردم مناطق محروم باتوجه به شرایط مکانی و مالی که دارند به راحتی دسترسی به امکانات پزشکی موجود در مناطق شهری ندارند، حضور یک اپتومتریست در این مناطق و تشخیص به هنگام، مانع نابینایی و بروز مشکلات آتی می‌شود و این شیرینی خاصی برای اپتومتریست دارد.

وی باتوجه به محرومیت مناطقی که اردوهای جهادی در این مدت برپا بوده است، گفت: در اردوهای جهادی مختلفی حضور داشتم و براساس آنچه که دیدم مردم نقاط مختلفی از استان در اوج محرومیت به سر می‌بردند، مردم روستاها به خاطر دور بودن از مرکز استان به امکانات بهداشتی درمانی دسترسی کمتری داشتند.

این پزشک جهادگر در پاسخ به این سوال که چه خلایی وجود دارد که طرح تحول سلامت نتوانسته در این مدت به اهداف خود دست پیدا کند، گفت: مهم‌ترین کاری که وزارت بهداشت می‌تواند انجام دهد این است که سیستم ارجاع هرمی را باید راه‌اندازی کند به این معنا که بیمار در سطوح پائین از مراکز بهداشت تحت معاینه و درمان قرار گیرد و در مراحل پله‌ای به تخصص‌های بالاتر ارجاع داده شود.

 انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار