شاهرود_سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه شاهرود در بیانیه‌ای روز جهانی مسجد را گرامی داشت و بر رشد مساجد در تراز اسلام ناب محمدی (ص) تاکید کردند.
کد خبر: ۹۳۶۶۴۷۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
بیانیه بسیج مساجد و محلات سپاه شاهرود به مناسبت روز جهانی مسجدبه گزارش خبرنگار بسیج، سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه شاهرود به مناسبت روز جهانی مسجد و قشر بسیج مساجد و محلات بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یک پارچگی ملت مسلمان است. مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می‌کند. حضور نمازگزاران درمسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی بدل می‌سازد.
اهل بیت علیهم السلام برای مسجد، جایگاهی رفیع تبیین نموده اند. رسول خدا و اهل بیت مطهر او مسجد را خانه خدا معرفی نموده اند؛ و پیامبر اکرم (ص) فرمود که در کتب اسمانی مکتوب است که مساجد خانه‌های من (خداوند) است. خداوندی که خالق مکان است و خود لا مکان می‌باشد؛ برای فهماندن شرافت مسجد آنرا مکانی منتسب به خود می‌کند واز آن تعبیر به «خانه من» می‌نماید. امام حسن مجتبی علیه السلام می‌فرماید: «اهل مسجد زائر خدا هستند و بر صاحب خانه است که بر زائرش هدیه‌ای بدهد.»
سی‌ام مرداد نیز روزی برای یادآوری یکی از داشته‌های بزرگترین دین الهی است و بسیجِ مساجد و محلات سپاه ناحیه شاهرود، ضمن گرامیداشت هفته جهانی مساجد که یادآور حادثه اسفناک آتش سوزی مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در سی ام مرداد ماه ۱۳۴۷ (۲۱ آگوست ۱۹۶۹ میلادی) است، از تمامی امت اسلامی به ویژه بسیجیان مخلص و نمازگزارانِ دلسوز امت اسلامی تقاضا دارد تا با ارج نهادن به جایگاه رفیع مسجد، با تمامی توان، ایده‎ها و برنامه‎های خود را در راستای نیل مساجد به تراز مورد نظر اسلام عزیز کوشا باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها