امام‌جمعه تفرش:

آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد پرشوری مساجد بود

حجت‌الاسلام حاجیلَری گفت: یکی از ارکان مهم مسجد امام جماعت است بصیرت امر بسیار مهمی است که امام جماعت هم باید بصیرت داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۶۶۵۲۰
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش؛ همایش آنلاین مساجد در فضای مجازی با سخنرانی حجت‌الاسلام حاجیلَری امام‌جمعه تفرش برگزار شد. وی ضمن ابراز تسلیت ایام محرم و شهادت امام سجاد(ع)، در بیان علت نام‌گذاری ۳۰ مرداد به نام مسجد به حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی اشاره کرد.

 امام‌جمعه تفرش اضافه کرد : در آیات و روایات جایگاه مسجد بسیار قابل‌توجه است تا جایی که اولین اقدام پیغمبر بعد از ورود به مدینه ساخت مسجد بوده است و این موضوع، اهمیت مسجد را می‌رساند. وی با اشاره به همین آیات و روایات کارکردهای مسجد را برشمرد و مسجد را پایگاه ایمانی دانست و کارکرد مسجد را فقط برای اقامه نماز را یک خطای بزرگ توصیف کرد. وی افزود: مسجد محل تقویت ایمان افراد است و افرادی که از آن خارج می‌شوند باید تطهیر شده باشند. و این مسئله امری تدریجی است.

حجت‌الاسلام حاجیلَری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های ما در مساجد محتوا سازی است. مسجد باید کانون تبیین نیازهای جامعه بشود به‌طوری‌که می‌توان با همفکری ارکان مسجد و نخبگان به سمت گره‌گشایی از مشکلات مردم پیش رفت. به‌عنوان نمونه تهیه بسته‌های کمک معیشتی با محوریت مسجد باشد.

وی تصریح کرد: ۹۷ درصد شهدای ما از مسجد خیزش داشته‌اند که متأسفانه نگاه ایمانی و اعتقادی به کارکردهای مسجد در سال‌های متمادی کمی کمرنگ شده است. وی در ادامه افزود : اطلس جامع و کامل باید نسبت به تمام مساجد شهرستان داشته باشیم. وی از مسئولین خواست به‌عنوان نماینده اول طراز انقلاب اسلامی در مساجد باید حضور پیدا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار