رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

زنجان در آستانه طغیان بیماری کووید 19

زنجان _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت : شیوع ویروس کرونا به لحاظ سرعت، هفته به هفته متفاوت است و پیش‌بینی‌ها حکایت از سرعت گرفتن شیوع ویروس دارد.
کد خبر: ۹۳۶۶۶۴۲
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ پرویز قزلباش در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانسی انجام شد، با اشاره به مطالعات انجام شده در مورد بیماران فوتی ناشی از کرونا توسط گروه دکتر قانعی اظهار کرد: بر اساس این مطالعات زنجان جزو استان‌هایی با مرگ و میر پایین است، از طرفی در مورد یک خبر منتشر شده، می‌توان گفت، تفسیر ارائه شده در این خبر اشتباه است که در مورد آن پیگیری انجام خواهد شد.
 
زنجان در آستانه طغیان بیماری کووید 19

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر رعایت اخلاق و ضوابط علمی در انجام و انتشار نتایج مطالعات افزود: عدم رعایت این ضوابط منجر به بروز مشکل خواهد شد، لذا متولیان امر در انتشار اخبار باید دقت لازم را داشته باشند.

وی میانگین سنی مبتلایان به کرونای دلتا را پایین‌تر از سویه‌های قبلی عنوان و تصریح کرد: با وجود کاهش سنی ابتلا، ولی در مورد آمار مرگ و میر، تغییر قابل توجهی مشاهده نشده، که دلایل متعددی دارد.

قزلباش با تاکید بر روند افزایشی بیماری کووید ۱۹ در سطح استان گفت: شیوع ویروس کرونا به لحاظ سرعت، هفته به هفته متفاوت است و پیش‌بینی‌ها حکایت از سرعت گرفتن شیوع ویروس دارد و در واقع در آستانه طغیان بیماری قرار گرفته‌ایم و همه تلاش مسؤولان برای کنترل و مدیریت اوضاع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال در استان واکسینه شده‌اند، افزود: جمعیت گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال در استان ۷۱ هزار و ۸۸۸ نفر هستند.

وی با بیان اینکه در مورد واکسیناسیون مشاغل پرخطر هنوز گروه جدیدی اعلام نشده است، ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های قبلی ادامه دارد.

قزلباش با اشاره به اینکه شب گذشته ۱۱۸ بستری جدید ناشی از کرونا در مراکز درمانی انجام شد که مشکوک بودند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۹۵ نفر در مراکز درمانی به دلایل مشکوک بودن بستری بودند و به جد امیدواریم این روند را نزولی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه قسمت عمده ویروس در گردش کشور در حال حاضر دلتا است، ادامه داد:، ولی میزان درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۵۰ تا ۵۵ درصد خیلی پایین محسوب می‌شود که با این اوضاع امیدی به کنترل ویروس وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کرده و می‌کنند، ادامه داد:، ولی در این میان بودند افرادی که این پروتکل‌ها را رعایت نکرده و از این رو مسؤولان مجبور به اعمال قانون شدند.

قزلباش با بیان اینکه بیش از ۵۱ هزار دز واکسن برکت وارد استان شده است، ادامه داد: این واکسن‌ها در نواحی مختلف استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور شرایط مناسبی ندارد، ادامه داد: طی یک هفته تا ۱۰ روز گذشته هم بسیاری از مردم از جمله هیأتی‌ها قوانین مربوط به پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، ولی از طرف دیگر افراد و هیأت‌هایی هم رعایت نکردند که نتایج آن در سلامت مردم طی روز‌های آینده مشخص خواهد شد.
ارسال نظرات