مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

مطالبه بسیج رسانه از دولت سیزدهم و وزیر ارشاد تشکیل نظام صنفی برای خبرنگاران است

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: سازمان نظام صنفی خبرنگاران تشکیل شود این مسئله را یکبار برای همیشه حل کنیم که مطالبه ما از دولت سیزدهم و وزیر ارشاد تشکیل نظام صنفی برای خبرنگاران است.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۶۵
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛  مسعود بصیری در دیدار با هیات اندیشه ورز و جمعی از نخبگان رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان دارای سرمایه فرهنگی عظیمی است، افزود؛  فعالیت ۲۰۰ پایگاه خبری، خبرگزاری و روزنامه در این استان هم سرمایه اجتماعی محسوب می شود و همین امر موجب شده کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت به لحاظ رسانه رتبه برتر کشور باشد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به مشکلات خبرنگاران گفت؛ چرا نباید خبرنگاران و اصحاب رسانه تعاونی مسکن و بیمه داشته باشند؟.

وی با بیان اینکه خبرنگاران یک نظام صنفی جامع ندارند که از خودشان حمایت کنند تصریح کرد؛  سازمان نظام صنفی خبرنگاران تشکیل شود و این مسئله را یکبار برای همیشه حل کنیم که مطالبه ما از دولت سیزدهم و وزیر ارشاد تشکیل نظام صنفی برای اصحاب رسانه است.

بصیری بیان کرد؛ همانطور که همواره دغدغه معیشت معلمان وجود دارد و دغدغه ها حل این مسائل و مشکلات است معیشت خبرنگاران هم باید دیده شود ، ضمن اینکه نیازمند بودجه پالایش شده برای خبرنگاران هستیم. 

این مسئول با بیان اینکه مشکلات خبرنگاران را به جد پیگیری می کنم،  افزود؛  سازمان بسیج رسانه کار جذب ،نظم و ساماندهی خبرنگاران را بر عهده دارد و برای بسیج اصلاح طلب و اصولگرا هیچ تفاوتی ندارند.

رضا خردمند معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سال ۹۴ تنها یک سایت خبری مجوزدار در این استان بود اما طبق ساماندهی که ارشاد استان انجام داد هم اکنون ۱۱۵ پایگاه خبری دارای مجوز فعال هستند و در این خصوص رتبه برتر کشور را در اختیار داریم. 

وی با اشاره به ۱۴ خبرگزاری و ۴۵ نمایندگی روزنامه کشور ی در کهگیلویه و بویراحمد گفت؛  خانه مطبوعات استان ۱۷۰ عضو دارد و رسانه‌ها ی استان یکی از پویاترین رسانه های کشور هستند. 

خردمند با بیان اینکه جامعه رسانه ای نیازمند آموزش بیشتری است، گفت؛ اگر ریل گذاری درستی انجام شود مشکلات حل خواهد شد و در این زمینه بیمه خبرنگاران یکی از مهمترین دغدغه خبرنگاران است و قانون مانع اصلی برای بیمه خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم خبرنگاران همه رسانه های استان زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند، افزود،؛ بیمه تکمیلی در صورتی است که خبرنگاران بیمه پایه داشته باشند. 

خردمند با بیان اینکه بنابر مشکلاتی که وجود دارد خبرنگاران خبرگزاری ها نمی توانند در خانه مطبوعات عضو شوند، گفت : کار خبری شغل اصلی ۸۰ درصد خبرنگاران است و درآمد چندانی برای خبرنگاران ندارد لذا وضعیت درآمدی و معیشتی خبرنگاران بسیار نگران کننده است. 

سید داوود موسوی منش مدیر خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: نبود مسکن از دغدغه های اصلی  خبرنگاران است و در صورت امکان تعاونی مسکن سپاه یار و مددکار بسیج رسانه استان باشد. 

وی با بیان اینکه درصدی از بودجه فرهنگی سپاه به خانه مطبوعات اختصاص داده شود؛ گفت؛ بسیج رسانه کشور برای تهیه جهیزیه خبرنگاران استان را مورد حمایت قرار دهد.

احمد پور معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت؛  کهگیلویه و بویراحمد یک استان انقلابی است و رسانه ها در استان از جایگاه متفاوت ی برخورد دار هستند. 

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های استان مطالبه گر و دغدغه مردم را دارند،  گفت؛  علیرغم اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی مقام معظم رهبری از شرایط فضای مجازی گلایه مند هستند که نیازمند تدوین نقشه راه در این زمینه هستیم. 

وی تصریح کرد؛  آنچه مورد انتقاد است اینکه چند عملیات آفندی در حوزه بسیج رسانه تعریف شده و چند حسن باقری توانستیم شناسایی کنیم؟

در ادامه این نشست اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به بیان دغدغه ها و مسایل و مشکلات خود پرداختند و خواستار پیگیری و حمایت شدند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار